«Професійне зростання вчителя історії в умовах Нової української школи»
Метою програми підвищення кваліфікації є розвиток професійних компетентностей учителів історії, необхідних для ефективної реалізації технологічної освіти в закладах загальної середньої освіти.

Subject of advanced training:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиDevelopers / Program Developments:
Лагойський А.О., завідувач навчально-методичної лабораторії суспільствознавчих дисциплінMain train directions:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
- формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- цифрова компетентність
Qualification form:
- Other: fsadfsdf fdjflfjhasdfjkhdsflkjadshfsdkf sdfjahsdfljsadhfkljdsfhasdjklfhdsakfljhasfljshfjdkashfadsfdasfhfof adsofsfdodshfoasudfhasiufhaidoufhas dofiahsdfiaushdfasjd f as djfakjsdfhasdlkfjhsadfkl dasfkjafhkdajshflsad jfd. kjsldfhadsflhasdjfh dafskfasdfjhfjj
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- Other: fsadfsdf fdjflfjhasdfjkhdsflkjadshfsdkf sdfjahsdfljsadhfkljdsfhasdjklfhdsakfljhasfljshfjdkashfadsfdasfhfof adsofsfdodshfoasudfhasiufhaidoufhas dofiahsdfiaushdfasjd f as djfakjsdfhasdlkfjhsadfkl dasfkjafhkdajshflsad jfd. kjsldfhadsflhasdjfh dafskfasdfjhfjj
Target audiences:
- Викладач
- Вчитель
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Історія
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
курсів підвищення кваліфікації вчителів історії
«Професійне зростання вчителя історії в умовах Нової української школи»
(очна форма навчання, 30 год.)
№ | ЗМІСТ РОБОТИ | Л | П | С | В |
Модуль 1. Шкільна історична освіта в контексті ідей Концепції «Нова українська школа» | |||||
1.1. | Педагогіка партнерства як чинник формування ефективної взаємодії учасників освітнього процесу в умовах Нової Української Школи | 2 | 2 | 2 | |
1.2. | Формувальне оцінювання: сутність, принципи, види та техніки | 2 | 2 | 2 | |
Усього: | 4 | 2 | 2 | 8 | |
Модуль 2. Сучасна методика викладання історії | |||||
2.1. | Методи формування національної свідомості та самосвідомості школярів на уроках історії України | 2 | 2 | 4 | |
2.2. | Механізми та шляхи впровадження компетентнісного підходу в практику навчання історії | 2 | 2 | 4 | |
2.3. | Україна і тенденції розвитку сучасного світу | 4 | 4 | ||
2.4. | Стратегія модернізації сучасної шкільної історичної освіти | 2 | 2 | 4 | |
2.5. | Ефективні онлайн-сервіси в роботі вчителя історії | 2 | 2 | 4 | |
Усього: | 12 | 8 | 20 | ||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1. | Підсумковий контроль. Зворотний зв’язок | 2 | 2 | ||
Усього: | 2 | 2 | |||
Разом: | 16 | 12 | 2 | 30 |
Знати: сутність освітніх реформ та підходів до навчання Нової української школи.
Розуміти: умови щодо створення толерантного середовища, партнерської взаємодії між учителем, учнем та батьками, мотивації до творчої самореалізації.
Знати: компетентнісний потенціал шкільних курсів історії; основні засади і підходи до викладання предмету; орієнтири формування освітньої компетентності школярів.
Розуміти: сутність сучасних освітніх технологій та підходів до навчання; технології використання веб-ресурсів при підготовці та проведенні уроку історії; переваги та недоліки використання онлайн-ресурсів.
Виявлення рівня засвоєння відомостей і практичних навичок щодо сучасної методики викладання історії