Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

«Професійне зростання вчителя історії в умовах Нової української школи»

Метою програми підвищення кваліфікації є розвиток професійних компетентностей учителів історії, необхідних для ефективної реалізації технологічної освіти в закладах загальної середньої освіти.

«Професійне зростання вчителя історії в умовах Нової української школи»

Developers / Program Developments:

Лагойський А.О., завідувач навчально-методичної лабораторії суспільствознавчих дисциплін

Main train directions:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
  • формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
  • цифрова компетентність

Qualification form:

  • Other: fsadfsdf fdjflfjhasdfjkhdsflkjadshfsdkf sdfjahsdfljsadhfkljdsfhasdjklfhdsakfljhasfljshfjdkashfadsfdasfhfof adsofsfdodshfoasudfhasiufhaidoufhas dofiahsdfiaushdfasjd f as djfakjsdfhasdlkfjhsadfkl dasfkjafhkdajshflsad jfd. kjsldfhadsflhasdjfh dafskfasdfjhfjj

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
  • Other: fsadfsdf fdjflfjhasdfjkhdsflkjadshfsdkf sdfjahsdfljsadhfkljdsfhasdjklfhdsakfljhasfljshfjdkashfadsfdasfhfof adsofsfdodshfoasudfhasiufhaidoufhas dofiahsdfiaushdfasjd f as djfakjsdfhasdlkfjhsadfkl dasfkjafhkdajshflsad jfd. kjsldfhadsflhasdjfh dafskfasdfjhfjj

Target audiences:

  • Викладач
  • Вчитель

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Історія

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • Б3. Компетентність педагогічного партнерства
  • Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
  • Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
  • Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

курсів підвищення кваліфікації вчителів історії

«Професійне зростання вчителя історії в умовах Нової української школи»

 (очна форма навчання, 30 год.)

 

ЗМІСТ РОБОТИЛПСВ
Модуль 1. Шкільна історична освіта в контексті ідей Концепції «Нова українська школа»
1.1.Педагогіка партнерства як чинник формування ефективної взаємодії учасників освітнього процесу в умовах Нової Української Школи22 2
1.2.Формувальне оцінювання: сутність, принципи, види та техніки2 22
Усього:4228
 
Модуль 2. Сучасна методика викладання історії
2.1.Методи формування національної свідомості та самосвідомості школярів на уроках історії України22 4
2.2.Механізми та шляхи впровадження компетентнісного підходу в практику навчання історії22 4
2.3.Україна і тенденції розвитку сучасного світу4  4
2.4.Стратегія модернізації сучасної шкільної історичної освіти22 4
2.5.Ефективні онлайн-сервіси в роботі вчителя історії22 4
Усього:128 20
 
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний 
3.1.Підсумковий контроль. Зворотний зв’язок 2 2
 Усього: 2 2
 Разом: 1612230

Знати: сутність освітніх реформ та підходів до навчання Нової української школи.

Розуміти: умови щодо створення толерантного середовища, партнерської взаємодії між учителем, учнем та батьками, мотивації до творчої самореалізації.

Знати:  компетентнісний потенціал шкільних курсів історії; основні засади і підходи до викладання предмету; орієнтири формування освітньої компетентності школярів.

Розуміти: сутність сучасних освітніх технологій та підходів до навчання; технології використання веб-ресурсів при підготовці та проведенні уроку історії; переваги та недоліки використання онлайн-ресурсів.

Виявлення рівня засвоєння відомостей і практичних навичок щодо сучасної методики викладання історії