Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

«Розвиток професійної компетентності вчителів математики в закладах загальної середньої освіти»

Метою курсів підвищення кваліфікації вчителів математики є оновлення, доповнення, розширення, розвиток їх теоретичних і практичних знань, умінь і компетентностей в умовах зростання вимог до рівня професійної кваліфікації вчителя, оволодіння ними сучасними методами розв’язання педагогічних завдань, що постають перед Новою українською школою.

«Розвиток професійної компетентності вчителів математики в закладах загальної середньої освіти»

Developers / Program Developments:

Пономаренко Ю.І., методистка навчально-методичної лабораторії математики, фізики та астрономії

Main train directions:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Qualification form:

  • інституційна (очна/денна)

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Викладач
  • Вчитель

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Математика
  • Математика (Алгебра і початки аналізу)
  • Математика (Геометрія)

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
  • А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності

Навчально-тематичний  план

(очна форма навчання)

 

№з/пНазви    теоретичних  розділівлпсв
1.Модуль 1.Інформаційно-мотиваційний
1.1Ділове українське мовлення 2 2
 Усього: 2 2
2.Модуль 2. Професійно-діяльнісний
2.1Упровадження веб-квест  технології в практику навчання  математики. 2 2
2.2Наукові, дидактичні, організаційні й технологічні  аспекти вивчення робототехніки 2 2
2.3Розв’язування  нестандартних задач як один із засобів формування математичної компетентності учнів  2 2
2.4Графічні і функціональні методи розв’язування  задач у старшій школі 2 2
2.5Організаційна діяльність учителя математики з підготовки до ЗНО 224
2.6Інформаційно-цифрова компетентність сучасного вчителя: розвиваємо себе та учнів2  2
2.7Інноваційні засоби моніторингу результатів навчальної діяльності учнів 2 2
2.8Метод опорних задач під час вивчення геометрії 2 2
2.9Міжнародне дослідження  PISA як орієнтир формування освітньої компетентності учнів  в закладах загальної середньої освіти 2 2
2.10Хмарні технології навчання LMS +Office 365: методичний аспект використання під час підготовки до уроків2  2
2.11Методика автоматизації  компетентнісного  підходу   під час викладання навчальних дисциплін  2 2
2.12Компетентнісний   потенціал   навчальних дисциплін освітніх галузей у закладах  загальної середньої освіти2  2
 Усього:618226
3.Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний
3.1.Тестування 2 2
 Усього: 2 2
 Усього:622230

 

Мовно-комунікативна компетентність: здатність до спілкування державною мовою, здатність розвивати мовно-комунікативну компетентність в учнів.

Застосування сучасних змісту освіти, методик і технологій; безперервний професійний розвиток.

Предметна компетентність: здатність до використання предметних знань в освітньому процесі,

до інтеграції предметних знань з різних освітніх галузей, до добору й застосування доцільних форм, методів, технологій та засобів навчання.

Прогностична компетентність:

здатність до прогнозування результатів освітнього процесу, до  його     планування.

Інноваційна компетентність:

здатність до застосування наукових методів пізнання в освітньому процесі,

здатність до використання освітніх  інновацій

у професійній діяльності .

Предметна компетентність, знання основних вимог до навчальних досягнень школярів.

Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію,  оперувати нею у професійній діяльності, здатність до використання відкритих ресурсів, інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій в освітньому процесі.

Оцінювальна компетентність:

здатність до здійснення оцінювання результатів навчання учнів .

Предметна компетентність: знання вимог навчальних програм, принципів їх побудови, структур; основних положень пояснювальної записки.

Рефлексія вчителя щодо власне науково-педагогічної, методичної та самоосвітньої підготовки до виконання завдань Нової української школи.

Практичне ознайомлення з особливостями використання методичного інструментарію сучасного уроку.

Здатність до використання освітніх  інновацій

у професійній діяльності .

Знання компетентнісного потенціалу базової середньої освіти  та вимог до обов'язкових результатів навчання із математики