«Розвиток професійної компетентності вчителів математики в закладах загальної середньої освіти»
Метою курсів підвищення кваліфікації вчителів математики є оновлення, доповнення, розширення, розвиток їх теоретичних і практичних знань, умінь і компетентностей в умовах зростання вимог до рівня професійної кваліфікації вчителя, оволодіння ними сучасними методами розв’язання педагогічних завдань, що постають перед Новою українською школою.

Subject of advanced training:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиDevelopers / Program Developments:
Пономаренко Ю.І., методистка навчально-методичної лабораторії математики, фізики та астрономіїMain train directions:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Qualification form:
- інституційна (очна/денна)
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Викладач
- Вчитель
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Математика
- Математика (Алгебра і початки аналізу)
- Математика (Геометрія)
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
Навчально-тематичний план
(очна форма навчання)
№з/п | Назви теоретичних розділів | л | п | с | в |
---|---|---|---|---|---|
1. | Модуль 1.Інформаційно-мотиваційний | ||||
1.1 | Ділове українське мовлення | 2 | 2 | ||
Усього: | 2 | 2 | |||
2. | Модуль 2. Професійно-діяльнісний | ||||
2.1 | Упровадження веб-квест технології в практику навчання математики. | 2 | 2 | ||
2.2 | Наукові, дидактичні, організаційні й технологічні аспекти вивчення робототехніки | 2 | 2 | ||
2.3 | Розв’язування нестандартних задач як один із засобів формування математичної компетентності учнів | 2 | 2 | ||
2.4 | Графічні і функціональні методи розв’язування задач у старшій школі | 2 | 2 | ||
2.5 | Організаційна діяльність учителя математики з підготовки до ЗНО | 2 | 2 | 4 | |
2.6 | Інформаційно-цифрова компетентність сучасного вчителя: розвиваємо себе та учнів | 2 | 2 | ||
2.7 | Інноваційні засоби моніторингу результатів навчальної діяльності учнів | 2 | 2 | ||
2.8 | Метод опорних задач під час вивчення геометрії | 2 | 2 | ||
2.9 | Міжнародне дослідження PISA як орієнтир формування освітньої компетентності учнів в закладах загальної середньої освіти | 2 | 2 | ||
2.10 | Хмарні технології навчання LMS +Office 365: методичний аспект використання під час підготовки до уроків | 2 | 2 | ||
2.11 | Методика автоматизації компетентнісного підходу під час викладання навчальних дисциплін | 2 | 2 | ||
2.12 | Компетентнісний потенціал навчальних дисциплін освітніх галузей у закладах загальної середньої освіти | 2 | 2 | ||
Усього: | 6 | 18 | 2 | 26 | |
3. | Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | ||||
3.1. | Тестування | 2 | 2 | ||
Усього: | 2 | 2 | |||
Усього: | 6 | 22 | 2 | 30 |
Мовно-комунікативна компетентність: здатність до спілкування державною мовою, здатність розвивати мовно-комунікативну компетентність в учнів.
Застосування сучасних змісту освіти, методик і технологій; безперервний професійний розвиток.
Предметна компетентність: здатність до використання предметних знань в освітньому процесі,
до інтеграції предметних знань з різних освітніх галузей, до добору й застосування доцільних форм, методів, технологій та засобів навчання.
Прогностична компетентність:
здатність до прогнозування результатів освітнього процесу, до його планування.
Інноваційна компетентність:
здатність до застосування наукових методів пізнання в освітньому процесі,
здатність до використання освітніх інновацій
у професійній діяльності .
Предметна компетентність, знання основних вимог до навчальних досягнень школярів.
Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності, здатність до використання відкритих ресурсів, інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій в освітньому процесі.
Оцінювальна компетентність:
здатність до здійснення оцінювання результатів навчання учнів .
Предметна компетентність: знання вимог навчальних програм, принципів їх побудови, структур; основних положень пояснювальної записки.
Рефлексія вчителя щодо власне науково-педагогічної, методичної та самоосвітньої підготовки до виконання завдань Нової української школи.
Практичне ознайомлення з особливостями використання методичного інструментарію сучасного уроку.
Здатність до використання освітніх інновацій
у професійній діяльності .
Знання компетентнісного потенціалу базової середньої освіти та вимог до обов'язкових результатів навчання із математики