Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

«Розвиток професійної компетентності вихователів інтернатних закладів, груп подовженого дня і гуртожитків»

Мета програми полягає у формуванні компетентностей вихователів інтернатних закладів, груп подовженого дня і гуртожитків закладів загальної середньої і професійно-технічної освіти, необхідних для досягнення мети та виконання завдань, визначених Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти.

«Розвиток професійної компетентності вихователів інтернатних закладів, груп подовженого дня і гуртожитків»

Developers / Program Developments:

Мусієнко В. С., к.п.н., старша викладачка кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій, завідувачка навчально-методичної лабораторії корекційної педагогіки і психології

Main train directions:

  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»

Qualification form:

  • інституційна (очна/денна)

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Вихователь

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Other: Компетентність педагогічного партнерства

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
  • Б3. Компетентність педагогічного партнерства
  • Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
  • Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • В2. Здоров’язбережувальна компетентність
  • В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
  • В2.5. Здатність надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу
  • В3. Проєктувальна компетентність
  • В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 

(очна форма навчання)

 


 

 

З м і с тВЛСП
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний
1.1.Основні аспекти трудового законодавства для працівників освіти22  
Модуль 2. Професійно-діяльнісний
2.1.Інноваційні технології виховання особистості.42 2
2.2.Особливості роботи з агресивними дітьми2  2
2.3.Формування толерантного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами та їх сімей2  2
2.4.Превентивне виховання дітей та шкільної молоді в позакласній та позашкільній роботі22  
2.5.Атестація педагогічних працівників:сучасний стан і перспективи22  
2.6.Розвиток громадянських компетентностей учнів Нової української школи42 2
2.7.Особливості організації інклюзивного освітнього середовища: принципи універсального дизайну та розумного пристосування, ресурсна кімната, медіатека52 3
2.8.Комунікаційний процес як основа виховної роботи у закладах освіти2  2
2.9.Виховний інструментарій педагога Нової української школи22  
 Разом2512 13
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний
3.1.Інструктивно-методичне заняття1  1
3.2.Конференція з обміну досвідом професійної діяльності2 2 
 Разом3  1
 Разом 3014214

Знати зміст основних державних та нормативно-інструктивних документів, що регламентують роботу вихователів інтернатних закладів, груп подовженого дня і гуртожитків .

Розуміти ключові поняття виховної роботи;

володіти науково обґрунтованими методами та сучасними технологіями щодо організації власної професійної діяльності з урахуванням особливостей і вимог Нової української школи;

організовувати освітній процес, спираючись на використання теоретичних знань і практичних умінь, набутих під час вивчення програми курсів.

Виробити звичку рефлексувати власну професійну діяльність та працю колег.