«Розвиток професійної компетентності вихователів інтернатних закладів, груп подовженого дня і гуртожитків»
Мета програми полягає у формуванні компетентностей вихователів інтернатних закладів, груп подовженого дня і гуртожитків закладів загальної середньої і професійно-технічної освіти, необхідних для досягнення мети та виконання завдань, визначених Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти.

Subject of advanced training:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиDevelopers / Program Developments:
Мусієнко В. С., к.п.н., старша викладачка кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій, завідувачка навчально-методичної лабораторії корекційної педагогіки і психологіїMain train directions:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Qualification form:
- інституційна (очна/денна)
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Вихователь
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Other: Компетентність педагогічного партнерства
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
- В2.5. Здатність надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу
- В3. Проєктувальна компетентність
- В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна форма навчання)
№ | З м і с т | В | Л | С | П |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | |||||
1.1. | Основні аспекти трудового законодавства для працівників освіти | 2 | 2 | ||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | |||||
2.1. | Інноваційні технології виховання особистості. | 4 | 2 | 2 | |
2.2. | Особливості роботи з агресивними дітьми | 2 | 2 | ||
2.3. | Формування толерантного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами та їх сімей | 2 | 2 | ||
2.4. | Превентивне виховання дітей та шкільної молоді в позакласній та позашкільній роботі | 2 | 2 | ||
2.5. | Атестація педагогічних працівників:сучасний стан і перспективи | 2 | 2 | ||
2.6. | Розвиток громадянських компетентностей учнів Нової української школи | 4 | 2 | 2 | |
2.7. | Особливості організації інклюзивного освітнього середовища: принципи універсального дизайну та розумного пристосування, ресурсна кімната, медіатека | 5 | 2 | 3 | |
2.8. | Комунікаційний процес як основа виховної роботи у закладах освіти | 2 | 2 | ||
2.9. | Виховний інструментарій педагога Нової української школи | 2 | 2 | ||
Разом | 25 | 12 | 13 | ||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1. | Інструктивно-методичне заняття | 1 | 1 | ||
3.2. | Конференція з обміну досвідом професійної діяльності | 2 | 2 | ||
Разом | 3 | 1 | |||
Разом | 30 | 14 | 2 | 14 |
Знати зміст основних державних та нормативно-інструктивних документів, що регламентують роботу вихователів інтернатних закладів, груп подовженого дня і гуртожитків .
Розуміти ключові поняття виховної роботи;
володіти науково обґрунтованими методами та сучасними технологіями щодо організації власної професійної діяльності з урахуванням особливостей і вимог Нової української школи;
організовувати освітній процес, спираючись на використання теоретичних знань і практичних умінь, набутих під час вивчення програми курсів.
Виробити звичку рефлексувати власну професійну діяльність та працю колег.