Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

«Сучасні освітні технології в роботі з дітьми з особливими потребами»

Мета програми полягає у формуванні компетентностей спеціальних педагогів, необхідних для ефективної роботи в інклюзивному освітньому середовищі відповідно до існуючого нормативно-правового забезпечення, сучасного розуміння інклюзивного навчання.

«Сучасні освітні технології в роботі з дітьми з особливими потребами»

Developers / Program Developments:

Юдіна О.В. – завідувачка ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», викладачка кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти

Main train directions:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Qualification form:

  • інституційна (очна/денна)

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Асистент вихователя
  • Асистент вчителя

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Other: - інформаційно-цифрова компетентність

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б1. Психологічна компетентність
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д3. Рефлексивна компетентність

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ФАХОВОГО ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ учителів-дефектологів

НА ТЕМУ «СУЧАСНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ В КОРЕКЦІЙНІЙ РОБОТІ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ»

 

Модулі, 

теми занять

 Очікувані результати
ЛекціїПрактичніСемінарськіВсього
1. ІНФОРМАЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ МОДУЛЬ
1.1. Організація освітнього процесу з використанням сучасних педагогічних технологій22 4

Будуть знати:

Сутність понять «технологія», «освітні технології», «педагогічні технології». Класифікація освітніх технологій (педагогічні, соціально-виховні, інформаційно-комунікаційні).

1.2. Інноваційні технології виховання особистості22 4Можуть робити:
вибір оптимальних технологій відповідно до індивідуальних можливостей учнів, рівня їх підготовки, умов.
Всього передбачено годин за планом44 8 
2. ПРОФЕСІЙНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ МОДУЛЬ 
2.1. Використання інноваційних технологій для розвитку зв’язного мовлення дітей22 4

Будуть знати:

Особливості використання методу творчо-пізнавальної діяльності кубики історій «Rory’s story cubes» на заняттях з розвитку мовлення. Використання технології сторітеллінг для розвитку зв’язного мовлення дошкільників.

 

2.2. Інноваційні освітні технології для розвитку математичної компетенції дітей з особливими потребами22 4

Будуть знати:

Особливості формування математичних уявлень за допомогою освітніх технологій. Етапи роботи за методиками «Нумікон»,

«Палички Кюїзенера».

2.3. Нейропсихологічні ігри в роботі сучасного педагога 4 4

Будуть знати:

Основні поняття нейропсихології та напрямки вивчення нейропсихології (клінічна, реабілітаційна, дитяча).

Будуть уміти:

Методичний супровід нейропсихологічних вправ. 

2.4 Гейміфікація в  сучасному освітньому середовищі  4 4

Будуть знати:

Про застосування ігрових методик в неігрових ситуаціях.

Як створити таке інформаційно-навчальне середовище, яке б сприяло самостійному, активному прагненню учнів до отримання знань.

2.5.Організація ефективного впровадження гейміфікації навчального процесу із застосуванням медіа засобів

 

 4 4

Будуть знати:

Види сервісів web 2.0 та web 3.0 (вікі-технології, блогосфера, соціальні мережі, інтелектуальні карти, сервіси для роботи з відео, сервіси для роботи з презентаціями, онлайн-графіка.

Разом годин на модуль416 20 
3. РЕФЛЕКСИВНО-АНАЛІТИЧНИЙ МОДУЛЬ
3.1. Підсумковий контроль 2 2Виявлення рівня засвоєння відомостей і практичних навичок щодо застосування інноваційних освітніх технологій в роботі з дітьми з ООП
Разом годин на модуль 2 2 
Разом по модулях822 30 

Будуть знати:

Сутність понять «технологія», «освітні технології», «педагогічні технології». Класифікація освітніх технологій (педагогічні, соціально-виховні, інформаційно-комунікаційні).

Можуть робити:
вибір оптимальних технологій відповідно до індивідуальних можливостей учнів, рівня їх підготовки, умов.

Будуть знати:

Особливості використання методу творчо-пізнавальної діяльності кубики історій «Rory’s story cubes» на заняттях з розвитку мовлення. Використання технології сторітеллінг для розвитку зв’язного мовлення дошкільників.

Будуть знати:

Особливості формування математичних уявлень за допомогою освітніх технологій. Етапи роботи за методиками «Нумікон»,

«Палички Кюїзенера».

Будуть знати:

Основні поняття нейропсихології та напрямки вивчення нейропсихології (клінічна, реабілітаційна, дитяча).

Будуть уміти:

Методичний супровід нейропсихологічних вправ. 

Будуть знати:

Про застосування ігрових методик в неігрових ситуаціях.

Як створити таке інформаційно-навчальне середовище, яке б сприяло самостійному, активному прагненню учнів до отримання знань.

Будуть знати:

Види сервісів web 2.0 та web 3.0 (вікі-технології, блогосфера, соціальні мережі, інтелектуальні карти, сервіси для роботи з відео, сервіси для роботи з презентаціями, онлайн-графіка.