Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

«Корекційна робота з дітьми з особливими освітніми потребами»

Мета програми полягає у формуванні компетентностей педагогів, необхідних для ефективної роботи в інклюзивному освітньому середовищі відповідно до чинного нормативно-правового забезпечення, сучасного розуміння інклюзивного навчання.

«Корекційна робота з дітьми з особливими освітніми потребами»

Developers / Program Developments:

Юдіна О.В. – завідувачка ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», викладачка кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти

Main train directions:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Qualification form:

  • інституційна (очна/денна)

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Асистент вихователя
  • Асистент вчителя

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Other: рефлексивна компетентність

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
  • Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
  • Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
  • Д3. Рефлексивна компетентність

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ФАХОВОГО ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ педагогічних працівників класів(груп) з інклюзивним та інтегрованим навчанням закладів освіти

НА ТЕМУ «КОРЕКЦІЙНА РОБОТА З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ»

 

Модулі, 

теми занять

 Очікувані результати
ЛекціїПрактичніСемінарськіВсього
1. ІНФОРМАЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ МОДУЛЬ
1.1. Гуманно-особистісний підхід до дитини в освітньому просторі22 4

Будуть знати:

Теоретичні засади формування гуманно особистісного підходу до здобувачів освіти.

Будуть володіти:

Педагогікою партнерства як засобом взаєморозуміння, проникнення у духовний світ дорослого та дитини.

1.2. Інноваційні технології виховання особистості22 4Можуть робити:
вибір оптимальних технологій відповідно до індивідуальних можливостей учнів, рівня їх підготовки, умов.
Всього передбачено годин за планом44 8 
2. ПРОФЕСІЙНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ МОДУЛЬ 
2.1. Використання інноваційних технологій для розвитку зв’язного мовлення дітей22 4

Будуть знати:

Особливості використання методу творчо-пізнавальної діяльності кубики історій «Rory’s story cubes» на заняттях з розвитку мовлення. Використання технології сторітеллінг для розвитку зв’язного мовлення дошкільників.

 

2.2. Інноваційні освітні технології для розвитку математичної компетенції дітей з особливими потребами22 4

Будуть знати:

Особливості формування математичних уявлень за допомогою освітніх технологій. Етапи роботи за методиками «Нумікон»,

«Палички Кюїзенера».

2.3. Особливості засвоєння навчального матеріалу учнів початкових класів в умовах інклюзивного середовища22 4

Будуть знати:

 Особливості порушення когнітивних (пам’яті, уваги, сприйняття, мислення), моторних і мовленнєвих процесів у школярів які навчаються в умовах інклюзивного середовища.

2.4 Діти з особливими потребами: специфіка навчання та виховання2 2 4

Будуть знати:

Загальні принципи корекційної педагогіки. Диференціація корекційно-педагогічної роботи в залежності від структури домінуючого порушення та медичного діагнозу.

2.5. Особливості роботи педагога з агресивними дітьми

 

22 4

Будуть знати:

Фактори, які сприяють становленню дитячої агресії. Принципи корекційної роботи з агресивними дітьми

Разом годин на модуль1010 20 
3. РЕФЛЕКСИВНО-АНАЛІТИЧНИЙ МОДУЛЬ
3.1. Підсумковий контроль 2 2Виявлення рівня засвоєння відомостей і практичних навичок щодо застосування інноваційних освітніх технологій в роботі з дітьми з ООП
Разом годин на модуль 2 2 
Разом по модулях1416 30 

Будуть знати:

Теоретичні засади формування гуманно особистісного підходу до здобувачів освіти.

Будуть володіти:

Педагогікою партнерства як засобом взаєморозуміння, проникнення у духовний світ дорослого та дитини.

Можуть робити:
вибір оптимальних технологій відповідно до індивідуальних можливостей учнів, рівня їх підготовки, умов.

Будуть знати:

Особливості використання методу творчо-пізнавальної діяльності кубики історій «Rory’s story cubes» на заняттях з розвитку мовлення. Використання технології сторітеллінг для розвитку зв’язного мовлення дошкільників.

Будуть знати:

Особливості формування математичних уявлень за допомогою освітніх технологій. Етапи роботи за методиками «Нумікон»,

«Палички Кюїзенера».

Будуть знати:

 Особливості порушення когнітивних (пам’яті, уваги, сприйняття, мислення), моторних і мовленнєвих процесів у школярів які навчаються в умовах інклюзивного середовища.

Будуть знати:

Загальні принципи корекційної педагогіки. Диференціація корекційно-педагогічної роботи в залежності від структури домінуючого порушення та медичного діагнозу.

Будуть знати:

Фактори, які сприяють становленню дитячої агресії. Принципи корекційної роботи з агресивними дітьми