«Корекційна робота з дітьми з особливими освітніми потребами»
Мета програми полягає у формуванні компетентностей педагогів, необхідних для ефективної роботи в інклюзивному освітньому середовищі відповідно до чинного нормативно-правового забезпечення, сучасного розуміння інклюзивного навчання.

Subject of advanced training:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиDevelopers / Program Developments:
Юдіна О.В. – завідувачка ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», викладачка кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освітиMain train directions:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Qualification form:
- інституційна (очна/денна)
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Асистент вихователя
- Асистент вчителя
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Other: рефлексивна компетентність
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ФАХОВОГО ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ педагогічних працівників класів(груп) з інклюзивним та інтегрованим навчанням закладів освіти
НА ТЕМУ «КОРЕКЦІЙНА РОБОТА З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ»
Модулі, теми занять | Очікувані результати | ||||
Лекції | Практичні | Семінарські | Всього | ||
1. ІНФОРМАЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ МОДУЛЬ | |||||
1.1. Гуманно-особистісний підхід до дитини в освітньому просторі | 2 | 2 | 4 | Будуть знати: Теоретичні засади формування гуманно особистісного підходу до здобувачів освіти. Будуть володіти: Педагогікою партнерства як засобом взаєморозуміння, проникнення у духовний світ дорослого та дитини. | |
1.2. Інноваційні технології виховання особистості | 2 | 2 | 4 | Можуть робити: вибір оптимальних технологій відповідно до індивідуальних можливостей учнів, рівня їх підготовки, умов. | |
Всього передбачено годин за планом | 4 | 4 | 8 | ||
2. ПРОФЕСІЙНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ МОДУЛЬ | |||||
2.1. Використання інноваційних технологій для розвитку зв’язного мовлення дітей | 2 | 2 | 4 | Будуть знати: Особливості використання методу творчо-пізнавальної діяльності кубики історій «Rory’s story cubes» на заняттях з розвитку мовлення. Використання технології сторітеллінг для розвитку зв’язного мовлення дошкільників.
| |
2.2. Інноваційні освітні технології для розвитку математичної компетенції дітей з особливими потребами | 2 | 2 | 4 | Будуть знати: Особливості формування математичних уявлень за допомогою освітніх технологій. Етапи роботи за методиками «Нумікон», «Палички Кюїзенера». | |
2.3. Особливості засвоєння навчального матеріалу учнів початкових класів в умовах інклюзивного середовища | 2 | 2 | 4 | Будуть знати: Особливості порушення когнітивних (пам’яті, уваги, сприйняття, мислення), моторних і мовленнєвих процесів у школярів які навчаються в умовах інклюзивного середовища. | |
2.4 Діти з особливими потребами: специфіка навчання та виховання | 2 | 2 | 4 | Будуть знати: Загальні принципи корекційної педагогіки. Диференціація корекційно-педагогічної роботи в залежності від структури домінуючого порушення та медичного діагнозу. | |
2.5. Особливості роботи педагога з агресивними дітьми
| 2 | 2 | 4 | Будуть знати: Фактори, які сприяють становленню дитячої агресії. Принципи корекційної роботи з агресивними дітьми | |
Разом годин на модуль | 10 | 10 | 20 | ||
3. РЕФЛЕКСИВНО-АНАЛІТИЧНИЙ МОДУЛЬ | |||||
3.1. Підсумковий контроль | 2 | 2 | Виявлення рівня засвоєння відомостей і практичних навичок щодо застосування інноваційних освітніх технологій в роботі з дітьми з ООП | ||
Разом годин на модуль | 2 | 2 | |||
Разом по модулях | 14 | 16 | 30 |
Будуть знати:
Теоретичні засади формування гуманно особистісного підходу до здобувачів освіти.
Будуть володіти:
Педагогікою партнерства як засобом взаєморозуміння, проникнення у духовний світ дорослого та дитини.
Можуть робити:
вибір оптимальних технологій відповідно до індивідуальних можливостей учнів, рівня їх підготовки, умов.
Будуть знати:
Особливості використання методу творчо-пізнавальної діяльності кубики історій «Rory’s story cubes» на заняттях з розвитку мовлення. Використання технології сторітеллінг для розвитку зв’язного мовлення дошкільників.
Будуть знати:
Особливості формування математичних уявлень за допомогою освітніх технологій. Етапи роботи за методиками «Нумікон»,
«Палички Кюїзенера».
Будуть знати:
Особливості порушення когнітивних (пам’яті, уваги, сприйняття, мислення), моторних і мовленнєвих процесів у школярів які навчаються в умовах інклюзивного середовища.
Будуть знати:
Загальні принципи корекційної педагогіки. Диференціація корекційно-педагогічної роботи в залежності від структури домінуючого порушення та медичного діагнозу.
Будуть знати:
Фактори, які сприяють становленню дитячої агресії. Принципи корекційної роботи з агресивними дітьми