«Професійна компетентність учителя географії в системі навчання STEM»
Мета програми полягає у розвитку професійної компетентності учителів географії закладів загальної середньої освіти відповідно до основних напрямів державної політики у галузі освіти з урахуванням потреб споживачів освітніх послуг.

Subject of advanced training:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиDevelopers / Program Developments:
Філончук З. В., к. пед. н., доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін, завідувачка нав-чально-методичної лабораторії географії та економікиMain train directions:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Qualification form:
- інституційна (очна/денна)
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Викладач
- Вчитель
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
List of professional competencies:
- Географія
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна форма навчання)
№ | З м і с т | В | Л | С | П |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | |||||
Формування компетентнісного освітнього середовища засобами STEM-освіти | |||||
1.1. | Компетентнісний потенціал навчальних дисциплін освітніх галузей у закладах загальної середньої освіти | 4 | 2 | 2 | |
1.2. | Наукові, дидактичні, організаційні й технологічні аспекти STEM-освіти | 4 | 2 | 2 | |
Усього | 8 | 4 | 4 | ||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | |||||
Наскрізне навчання як складова STEM-освіти | |||||
2.1. | Наскрізна змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток» в інтегрованих проектах | 2 | 2 | ||
2.2. | Реалізація наскрізної змістової лінії «Підприємливість та фінансова грамотність» на уроках географії | 2 | 2 | ||
Роль ІКТ у підготовці STEM-уроків з географії | |||||
2.3. | Технологія доповненої реальності як засіб удосконалення шкільного освітнього середовища | 4 | 2 | 2 | |
2.4. | Використання технологій web 2.0 та web 3.0 у процесі викладання географії | 4 | 2 | 2 | |
STEM-методики на уроках географії | |||||
2.5 | Методичні аспекти конструювання STEM-уроку з географії | 4 | 2 | 2 | |
2.6 | CLIL як засіб STEM-освіти | 4 | 4 | ||
Усього | 20 | 8 | 2 | 10 | |
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1. | Тестування | 2 | 2 | ||
Разом | 30 | 12 | 2 | 16 |
Розуміє ключові поняття компетентнісної освіти та STEM-навчання;
Знає міжнародне і вітчизняне законодавство в галузі освіти;
володіє науково обґрунтованими методами та технологіями щодо організації власної професійної діяльності.
розуміє роль наскріз-ного навчання;
використовує сучасні інформаційно-комуні-каційні технології в освітньому процесі;
створює сприятливі умови для навчання та розвитку особистості учня;
демонструє розуміння послідовності етапів конструювання STEM-уроку з геогра-фії;
організовує освітній процес на компетент-нісних засадах.
здійснює рефлексію діяльності;
проєктує власну програму професій-ного розвитку.