Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

«Актуальні проблеми філологічної підготовки вчителя-словесника»

Мета програми полягає у формуванні необхідних для ефективної роботи компетентностей учителів зарубіжної літератури та російської мови закладів загальної середньої освіти; у ознайомленні вчителів з різними підходами до модернізації процесу навчання на основі здобутків сучасної педагогіки, лінгводидактики, літературознавства; у сприянні розширенню методичного діапазону словесників, у поглибленні знань про перспективні педагогічні технології.

«Актуальні проблеми філологічної підготовки вчителя-словесника»

Developers / Program Developments:

Левандовська О.І., завідувачка навчально-методичної лабораторії зарубіжної літератури та мов національних меншин

Main train directions:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»

Qualification form:

  • інституційна (очна/денна)

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Викладач
  • Вчитель

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Зарубіжна література

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
  • А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
  • А2. Предметно-методична компетентність
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності

 

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 

(очна форма навчання)

 Тема модуляЛекціїПрактичніСемінарськіУсього
1.Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний
1.1.Формування ключових компетентностей у контексті положень Нової української школи2  2
1.2.Культура мовлення як невід'ємний  складник професійної компетентності вчителя  22
 Усього:2 24
2.Модуль 2. Професійно-діяльнісний
2.1.Актуальні проблеми філологічної підготовки вчителя-словесника2  2
    2.2.Реалізація наскрізних ліній ключових компетентностей під час вивчення шкільного курсу зарубіжної літератури  22
    2.3.

Аналіз літературних творів: традиційні та нетрадиційні 

шляхи.

 2 2
2.4Стратегія виховання покоління Z за рефлексивно-проєктною парадигмою освіти.  22
2.5.Інтегрований урок, методика проведення в умовах Нової української школи. 2 2
2.6.Інформаційно-цифрова компетентність сучасного вчителя. 6 6
2.7.

Нормативно-методичний супровід викладання літератури та мов національних меншин.

Державний стандарт базової середньої освіти.

  22
2.8.Основи формувального оцінювання  22
2.9.

Інноваційні технології навчання як засіб формування ключових компетентностей здобувачів освіти

 

  2

2

 

 

           

2.10.Діти з особливими освітніми потребами: специфіка навчання та виховання2  

2

 

 

 

 Усього:4101024
3.Модуль 3.Рефлексивно-аналітичний
3.1.Тестування 2 2
 Усього: 2 2
 Усього:6121230

Знання компетентнісного потенціалу базової середньої освіти  та вимог до обов'язкових результатів навчання із : зарубіжної літератури у перекладі українською мовою;

мови та літератури відповідного корінного народу/національної меншини.

Мовно-комунікативна компетентність (здатність до спілкування державною мовою,здатність розвивати мовно-комунікативну компетентність вучнів)

Предметно-методична компетентність (здатність до використання предметних знань в освітньому процесі,

до інтеграції предметних знань з різних освітніх галузей,до добору й застосування доцільних форм, методів, технологій та засобів навчання).

Застосування сучасних змісту освіти, методик і технологій; безперервний професійний розвиток.

Практичне ознайомлення з особливостями використання методичного інструментарію сучасного уроку.

Прогностична компетентність:

здатність до прогнозування результатів освітнього процессу, до  його     планування.

Інноваційна компетентність. Здатність до застосування наукових методів пізнання в освітньому процесі

Здатність до використання освітніх  інновацій у професійній діяльності .

Практичне ознайомлення з особливостями використання методичного інструментарію сучасного уроку.

Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію,  оперувати нею у професійній діяльності, здатність до використання відкритих ресурсів, інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій в освітньому процесі.

Предметна компетентність, знання нормативних документів, навчальних програм, принципів їх побудови, структур; основних положень пояснювальної записки, основних вимог до навчальних досягнень школярів.

Оцінювальна компетентність

Здатність до здійснення оцінювання результатів навчання учнів.

Рефлексія вчителя щодо власне науково-педагогічної, методичної та самоосвітньої підготовки до виконання завдань Нової української школи; відпрацювання вміння репрезентувати власний педагогічний досвід, уміння будувати власну самоосвітню траєкторію в між курсовий період.

Інклюзивна компетентність.

Створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами.