«Як учителю стати чарівником? Таємниці сучасного уроку»
Метою програми підвищення кваліфікації вчителів початкових класів «Як учителю стати чарівником? Таємниці сучасного уроку» є підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності вчителів початкових класів щодо реалізації завдань Державного стандарту початкової освіти відповідно до основних напрямів державної політики у галузі освіти, запитів громадянського суспільства, установ і закладів освіти, освітніх потреб споживачів освітніх послуг.

Subject of advanced training:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиDevelopers / Program Developments:
Стребна О.В, к.п.н., доцентка, доцентка кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікаційMain train directions:
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- цифрова компетентність
Qualification form:
- інституційна (очна/денна)
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Вчитель
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Початкова школа
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- Г1. Прогностична компетентність
- Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна/дистанційна форма навчання)
№ | З м і с т | Усього | Лекції | Практичні | Семінарські | Консультації поза сіткою |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | ||||||
1.1 | Інформаційно-мотиваційне заняття (знайомство, вступний інструктаж) | 2 | 2 | |||
1.2. | Сучасний урок в початковій школі | 2 | 2 | |||
1.3. | Діяльнісний підхід у контексті сьогодення. Сучасність: запит на ігрові та діяльнісні методи навчання | 2 | 2 | |||
Усього | 6 | 4 | 2 | |||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | ||||||
2.1. | Особистісно орієнтована технологія навчання в початковій школі: мета, актуальність, виклики | 2 | 2 | |||
2.2. | Особливість кооперативного навчання як вид інтерактивної взаємодії учасників освітнього процесу в умовах Нової української школи | 4 | 2 | 2 | ||
2.3. | Використання інноваційних технологій для розвитку мовленнєвої компетентності молодших школярів | 4 | 2 | 2 | ||
2.4. | Навчально-дослідницька діяльність дітей молодшого шкільного віку на уроках | 4 | 2 | 2 | ||
2.5. | Особливості реалізації STEM-освіти у початковій школі | 4 | 2 | 2 | ||
2.6. | Особливості формувального оцінювання в початковій школі | 2 | 2 | |||
2.7. | Рефлексія як основа ефективного зворотного зв’язку | 2 | 2 | |||
Усього | 22 | 6 | 12 | 4 | ||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | ||||||
3.1. | Зворотний зв’язок. Тестування | 2 | 2 | |||
Усього | 2 | 2 | ||||
Консультації з актуальних питань теми курсів | 4 | |||||
Разом | 30 | 10 | 16 | 4 | 4 | |
Усвідомлення структури, змісту та значущості сучасного уроку в НУШ.
Розвинути уміння застосовувати діяльнісні й ігрові методи навчання в освітньому процесі початкової школи.
Розумітися на особистісно орієнтованому підході до процесу навчання учнів, принципах особистісно орієнтованих технологій навчання.
Уміти використовувати інноваційні технології для розвитку мовлення учнів. Уміти створювати умови для навчально-дослідницької діяльності молодших школярів. Застосовувати алгоритм організації STEM-уроку за моделлю 5-Е.
Використовувати інструментарій формувального оцінювання. Запроваджувати рефлексію.
Рефлексія. Зворотний зв’язок. Виявлення рівня сформованості компетентностей. Планування подальшої педагогічної діяльності.