Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

«Розвиток професійної компетентності вчителів початкових класів ЗЗСО»

Метою програми підвищення кваліфікації вчителів початкових класів «Розвиток професійної компетентності вчителів початкових класів ЗЗСО» є вдосконалення освітнього рівня та професійної підготовки педагогів шляхом поглиблення, розширення та оновлення загальнонаукових та спеціальних знань, умінь та формування фахових компетентностей на засадах ідей та положень Нової української школи, набуття навичок застосування сучасного змісту початкової освіти, методик і технологій.

«Розвиток  професійної компетентності  вчителів початкових класів ЗЗСО»

Developers / Program Developments:

Комінарець Т.В., к.ф.н., завідувачка кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій. Стребна О.В, к.п.н., методистка навчально-методичної лабораторії початкової освіти. Клюєва Т.М, завідувачка навчально-методичної лабораторії початкової освіти.

Main train directions:

  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Qualification form:

  • інституційна (очна/денна)

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Вчитель

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Початкова школа

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
  • А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • Б3. Компетентність педагогічного партнерства
  • Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
  • Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 

(очна/дистанційна форма навчання)

 


 

 

З м і с тВЛСП
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний
1.1.Зміст початкової освіти у вимірі сьогодення42 2
1.2.

Сучасний учитель як провідник змін 

 

2  2
Модуль 2. 
2.1.Організація ефективного і безпечного освітнього середовища422 
2.2.

Інтеграція: тематичний і діяльнісний підходи

 

42 2
2.3

Особливості викладання навчальних предметів/інтегрованого курсу «Я досліджую світ»

 

6222
2.4Гра по-новому, навчання по-іншому з LEGO. Методика шість цеглинок.2  2
2.5.

Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів

 

2 2 
2.6.Розвиток творчої компетентності22  
2.7.Основи інклюзивної освіти22  
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний
3.1.Тестування2  2
 Разом 3012612

Усвідомлення викликів, що стоять перед початковою школою.

Розуміння структури Державного стандарту початкової освіти; змісту освітніх галузей. 

Розуміння різних видів планування освітнього процесу.

 Ознайомлення зі шляхами впровадження STEM-освіти  в умовах інтеграції освітнього процесу.

Розвиток інформаційної культури педагогічних працівників.  

Опрацювання шляхів і засобів підвищення ефективності ділового спілкування педагогів, стилів педагогічного спілкування і взаємодії. 

Поняття індивідуалізації та диференціації навчання.

 Розвиток навичок організації освітнього середовища, орієнтованого на дитину та розвиток спільноти. Усвідомлення важливості врахування індивідуальних особливостей кожної дитини для створення безпечного та емоційно комфортного освітнього середовища.

Поглиблення розуміння різних видів інтеграції, розвиток навичок тематичного планування, планування тематичних блоків.

Ознайомлення з теорією та методикою навчання критичного мислення на уроках.

Ознайомлення з особливостями викладання предметів/інтегрованих курсів у початковій школі.

Ознайомлення з інноваціями у викладанні мовно-літературної освітньої галузі (навчальні борди, комікси тощо).

Поглиблення розуміння значення гри для дитини. Розвиток уміння використовувати активні методи навчання, в основі яких ігровий підхід (зокрема, з конструктором LEGO). Використання ігрового підходу для розвитку вмінь XXI століття.

Поглиблення розуміння важливості постійного, формувального оцінювання у процесі навчання молодших школярів. Знання різних видів оцінювання навчальних досягнень учнів, зокрема технології портфоліо.

Розуміння шляхів розвитку творчої компетентності.

Ознайомлення з творчими здібностями особистості.

Розуміння специфіки розвитку творчої компетентності молодших школярів засобами образотворчого мистецтва.

Розуміння концепції інклюзивної освіти як забезпечення права кожної дитини на якісну освіту та особливостей її реалізації в освітньому процесі.

Рефлексія. Зворотний зв’язок. Виявлення рівня сформованості компетентностей. Планування власної освітньої траєкторії.