Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

«Розвиток професійної компетентності учителів початкових класів і вихователів груп подовженого дня»

Мета програми полягає у формуванні компетентностей учителів початкових класів і вихователів ГПД закладів загальної середньої освіти, необхідних для досягнення мети та виконання завдань, визначених Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти.

«Розвиток професійної компетентності учителів початкових класів і вихователів груп подовженого дня»

Developers / Program Developments:

Мусієнко В. С., к.п.н., старша викладачка кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій, завідувачка навчально-методичної лабораторії корекційної педагогіки і психології

Main train directions:

  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»

Qualification form:

  • інституційна (очна/денна)

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Вихователь
  • Вчитель

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Підприємницька компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)

List of professional competencies:

  • Початкова школа

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
  • Б3. Компетентність педагогічного партнерства
  • Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
  • Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • В2. Здоров’язбережувальна компетентність
  • В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
  • В2.5. Здатність надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
  • Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 

(очна форма навчання)

 


 

 

З м і с тВЛСП
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний
1.1.Основні аспекти трудового законодавства для працівників освіти22  
Модуль 2. Професійно-діяльнісний
2.1.Сучасна педагогічна психологія    
2.1.1Формування толерантного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами та їх сімей2  2
2.2.Організація ефективного і безпечного освітнього середовища    
2.2.1Інноваційні технології виховання особистості42 2
2.2.2Медіакомпетеність педагога в сучасному інформаційному просторі42 2
2.2.3.Превентивне виховання дітей та шкільної молоді в позакласній та позашкільній роботі22  
2.2.4Інтегрований урок – шлях до цілісного сприйняття учнями початкових класів навколишнього світу22  
2.2.5.Розвиток громадянських компетентностей учнів Нової української школи42 2
2.2.6.Виховний інструментарій педагога Нової української школи22  
2.3Основи інклюзивної освіти    
2.3.1Особливості організації інклюзивного освітнього середовища: принципи універсального дизайну та розумного пристосування, ресурсна кімната, медіатека52 3
 Разом2514 11
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний
3.1.Настановне заняття1  1
3.2.Тестування2 2 
 Разом3  1
 Разом 3016212

 

Знати зміст основних державних та нормативно-інструктивних документів, що регламентують роботу учителів початкових класів і вихователів груп подовженого дня.

Розуміти ключові поняття виховної роботи;

володіти науково обґрунтованими методами та сучасними технологіями щодо організації власної професійної діяльності з урахуванням особливостей і вимог Нової української школи;

організовувати освітній процес, спираючись на використання теоретичних знань і практичних умінь, набутих під час вивчення програми курсів.

Виробити звичку рефлексувати власну професійну діяльність та працю колег.