Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

«Актуальні аспекти підвищення рівня педагогічної майстерності вчителя української мови і літератури в підготовці учнів до складання ЗНО»

Мета програми полягає у формуванні компетентностей учителів української мови і літератури закладів загальної середньої освіти, необхідних для досягнення мети та виконання завдань, визначених Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти, зокрема в площині зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури.

«Актуальні аспекти підвищення рівня педагогічної майстерності вчителя української мови і літератури в підготовці учнів до складання ЗНО»

Developers / Program Developments:

Марецька Л.П., к.п.н., доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін, завідувач навчально-методичної лабораторії української мови і літератури

Main train directions:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти)
  • цифрова компетентність

Qualification form:

  • інституційна (очна/денна)

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Викладач
  • Вчитель

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Українська література
  • Українська мова

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
  • А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
  • Б3. Компетентність педагогічного партнерства
  • Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
  • Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
  • В2. Здоров’язбережувальна компетентність
  • Г1. Прогностична компетентність
  • Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
  • Г1.2. Здатність планувати освітній процес
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
  • Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
  • Д2. Здатність до навчання впродовж життя
  • Д2.1. Здатність визначати умови та ресурси професійного розвитку впродовж життя
  • Д2.2. Здатність взаємодіяти з іншими вчителями на засадах партнерства та підтримки (у рамках наставництва, супервізії тощо)
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 

(очна форма навчання)

 


 

 

З м і с тВЛСП
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний
1.1.Зовнішнє незалежне оцінювання в Україні: мета, історія розвитку, місце і роль в системі освіти.11  

1.2.

 

 

Професійна компетентність учителя-словесника

 як обов’язкова умова успішності його професійної діяльності

1

 

 

 

 

 

1

 

 

 

Модуль 2. 

 

2.1.

 

Основні положення чинних програм ЗНО з української мови і літератури. 

1

 

1

 

 

 

 

2.2.Методичний інструментарій сучасного уроку української мови і літератури.4 22
2.3Тестові завдання з української мови: розв’язування, аналіз.2 11
2.4Тестові завдання з української літератури: розв’язування, аналіз.2 11
2.5Майстер-клас «Особливості організації повторення та узагальнення на уроках української мови і літератури».2  2
2.6Власне висловлення у форматі ЗНО: загальна характеристика.211 
2.7Особливості структурних елементів власного висловлення: теза, аргументи, приклади, висновок. 4112
2.8Тренінг-практикум «Я екзаменатор».2  2
2.9Тренінг-практикум «Я учасник ЗНО».2  2
2.10Моделювання уроку української мови і літератури з використанням цифрових технологій та онлайн-тренажерів, освітніх платформ.4112
2.11Секрети успішного складання ЗНО з української мови і літератури (психологічний та здоров’язбережувальний складники).1 1 
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний
3.1.

Тестування з теми «Актуальні аспекти підвищення рівня педагогічної майстерності вчителя української мови і літератури в підготовці учнів до складання ЗНО» Аналіз очікувань. Самооцінювання набутих навичок

 

2  2
 Разом 305916

Ознайомлення з основними положеннями документів, що регламентують вивчення предметів, організацію та проведення ЗНО з української мови і літератури. 

Уміле застосування методичного інструментарію сучасного уроку української мови і літератури: методів, прийомів та технік підготовки до ЗНО; ознайомлення з різними видами тестових завдань; практичне засвоєння особливостей організації повторення та узагальнення на уроках української мови і літератури; ознайомлення з особливостями власного висловлення у форматі ЗНО: загальна характеристика. Практичне ознайомлення та самостійне створення структурних елементів власного висловлення. Моделювання уроку української мови і літератури з використанням цифрових технологій та онлайн-тренажерів, освітніх платформ. Розуміння передумов успішного складання ЗНО з української мови і літератури.

Проведення тестування з метою виявлення рівня засвоєння відомостей і практичних навичок щодо сучасної методики викладання української мови і літератури.