Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

«Медіаграмотність у професійній діяльності вчителя географії»

Мета програми полягає у розвитку професійної компетентності учителів географії закладів загальної середньої освіти відповідно до основних напрямів державної політики у галузі освіти з урахуванням потреб споживачів освітніх послуг.

«Медіаграмотність у професійній діяльності вчителя географії»

Developers / Program Developments:

Філончук З. В., к.п.н., доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін, завідувачка нав-чально-методичної лабораторії географії та економіки

Main train directions:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Qualification form:

  • інституційна (очна/денна)

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Викладач
  • Вчитель

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Географія

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
  • Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
  • Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 

(очна форма навчання)

 


 

 

З м і с тВЛСП
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний
1.1Компетентнісний потенціал освітніх галузей у межах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти.42 2
1.2.Медіаграмотність в освіті.6  6
1.3.Від навчання за допомогою медіа до вивчення та створення медіа: інформаційно-мотиваційне заняття.22  
 Усього124 8
Модуль 2. Професійно-діяльнісний
2.1.Компетентнісний підхід до навчання географії у сучасній школі.42 2
2.2.Способи навчання медіаграмотності при вивченні наскрізних тем шкільного курсу географії.42 2
2.3.Медіа та картографічна грамотність.4 22
2.4.Створення персонального інформаційного освітнього середовища педагога.42 2
 Усього16628
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний
3.1.Тестування.2  2
 Разом 3010218

 

Розуміє ключові поняття компетентнісної освіти та медіаосвіти;

знає міжнародне і вітчизняне законодавство в галузі освіти;

усвідомлює актуальність впровадження медіаграмотності в освітній процес.

Розуміє роль медіаос-віти у сучасному світі;

використовує сучасні  інформаційно-комуні-каційні технології в освітньому процесі; 

створює безпечне медіасередовище для навчання та розвитку особистості учня;

демонструє розуміння методики інтеграції елементів медіапеда-гогіки в освітній процес з географії;

організовує освітній процес на компетент-нісних засадах.

Здійснює рефлексію діяльності;

 проєктує власну програму професій-ного розвитку.