«Розвиток професійної компетентності учителів фізичної культури та тренерів – викладачів в умовах трансформації освіти »
Мета програми полягає у формуванні компетентностей учителів фізичної культури закладів загальної середньої освіти та тренерів-викладачів дитячо-юнацьких спортивних шкіл необхідних для досягнення мети та виконання завдань, визначених Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти.

Subject of advanced training:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиDevelopers / Program Developments:
Бардачова О.С., завідувач навчально-методичної лабораторії фізичної культури та захисту України.Main train directions:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Qualification form:
- інституційна (очна/денна)
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Викладач
- Вчитель
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Фізична культура
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
- В2.5. Здатність надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
Навчально-тематичний план
(очна форма навчання)
№ | Зміст | В | Л | С | П | С.р. |
1. | Інформаційно-мотиваційний модуль | |||||
1.1. | Компетентнісний потенціал навчальних дисциплін | 6 | 4 | 2 | ||
1.2. | Формувальне оцінювання | 6 | 6 | |||
Всього годин: | 12 | 4 | 6 | 2 | ||
2. | Професійно-діяльнісний модуль | |||||
2.1. | Реалізація ідеї інклюзії в освіті: вітчизняний і світовий досвід | 4 | 2 | 2 | ||
2.2. | Розвиток педагогічної майстерності вчителя фізичної культури та тренера-виклада | 8 | 4 | 4 | ||
2.3. | Реалізація наскрізної змістовної лінії «здоров’я та безпека» в освітньому процесі НУШ | 4 | 2 | 2 | ||
Всього годин: | 16 | 8 | 8 | |||
3. | Рефлексивно-аналітичний модуль | |||||
3.1. | Тестування | 2 | 2 | |||
Всього годин: | 2 | 2 | ||||
Разом годин: | 30 | 12 | 6 | 12 |
Предметно-методична компетентність:
- здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетент- ності та уміння , спільні для всіх компетентностей;
- здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах формувального оцінювання.
Інклюзивна компетентність:
-здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами;
Предметна компетентність:
здатність до використання предметних знань в освітньому процесі, до інтеграції предметних знань з різних освітніх галузей, до добору й застосування доцільних форм, методів, технологій та засобів навчання.
Здоров’язбережувальна компетентність:
- використовувати здоров’язбережу -вальні технології під час освітнього процесу.
Високий рівень засвоєння знань даної програми.