Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

Підвищення кваліфікації вчителів суспільствознавчих дисциплін «Розвиток предметно-методичних компетентностей учителів суспільствознавчих дисциплін»

Метою програми підвищення кваліфікації є вдосконалення професійної компетентності вчителя суспільствознавчих дисциплін як умотивованого, фахового спеціаліста, готового до впровадження інноваційних концептуальних підходів і технологій в освітній процес.

Підвищення кваліфікації вчителів суспільствознавчих дисциплін «Розвиток предметно-методичних компетентностей учителів суспільствознавчих дисциплін»

Developers / Program Developments:

Лагойський А.О., завідувач лабораторії суспільствознавчих дисциплін

Main train directions:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Qualification form:

  • інституційна (очна/денна)

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Викладач
  • Вчитель

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Other: Розвиток предметно-методичних компетентностей учителів суспільствознавчих дисциплін

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
  • A1.2. Здатність забезпечувати (за потреби) здобуття учнями освіти з урахуванням особливостей мовного середовища в закладі освіти (мова відповідного корінного народу або національної меншини України)
  • А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
  • А2. Предметно-методична компетентність
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

курсів підвищення кваліфікації вчителів суспільствознавчих дисциплін

«Розвиток предметно-методичних компетентностей учителів суспільствознавчих дисциплін»

(очна форма навчання, 30 год.)

 

ЗМІСТ РОБОТИЛПСВ
Модуль 1. Стратегії модернізації шкільної   історичної освіти в контексті ідей Концепції «Нова українська школа»
1.1.Компетентнісний потенціал навчальних дисциплін освітніх галузей у закладах загальної середньої освіти22 4
1.2.Реалізація наскрізних змістових ліній  у сучасній шкільній освіті22 4
1.3.Культура мовлення як невід’ємний складник професійної компетентності вчителя   22 4
      
Усього:66 12
 
Модуль 2. Сучасна методика викладання історії
2.1.

Методичні особливості формування основних понять історії України та всесвітньої історії

 

2 24
2.2.Реалізація поняття інфомедійної грамотності під час реконструкції уроку з історії України2 24
2.3.Онлайн-сервіси в роботі вчителя історії 4 4
Усього:44412
 
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний
33.1.Самоменеджмент у професійний діяльності сучасного освітянина22 4
33.2.Настановне заняття 1 1
33.3.Залік (тестування) 1 1
 Усього:24 6
 Разом:1014630

Знати: тенденції розвитку історичної освіти; сутність освітніх реформ та підходів до навчання Нової української школи; мету, завдання, змістові лінії предмета історія; прийоми оцінювання навчальних досягнень учнів на основі компетентнісного підходу;

навчально-методичне забезпечення викладання предмета.

Розуміти: компетентнісний потенціал шкільних курсів історії; шляхи реалізації наскрізних змістових ліній в освітньому процесі; особливості сучасного професійного мовлення 

Знати: методичні особливості використання сучасних педагогічних технологій;

методичні особливості формування основних понять історії України та всесвітньої історії

Розуміти: сутність сучасних освітніх технологій та підходів до навчання; 

Вміти: використовувати  сучасні освітні технології у процесі організації групової та проєктної роботи учнів; моделювати сучасний урок з історії, використовувати актуальні веб-ресурси

Виявлення рівня засвоєння відомостей і практичних навичок та рефлексія власної самоорганізації