Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

Підвищення кваліфікації бібліотекарів закладів освіти «СУЧАСНІ ІНСТРУМЕНТИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ БІБЛІОТЕКАРЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ»

Мета програми – розвиток професійних компетентностей бібліотекаря за допомогою сучасних освітніх технологій, всебічний розвиток як особистості, удосконалення професiйної майстерностi на основi сучасних підходів до організації бібліотечної справи, впровадження інноваційних методик і форм роботи з читачами, Інтернет-технологій у закладах освіти

Підвищення кваліфікації бібліотекарів закладів освіти «СУЧАСНІ ІНСТРУМЕНТИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНИХ  КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ БІБЛІОТЕКАРЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ»

Developers / Program Developments:

Колєснік І.М., завідувачка навчально-методичної лабораторії перспективного педагогічного досвіду

Main train directions:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • цифрова компетентність

Qualification form:

  • інституційна (очна/денна)

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Інше

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Other: СУЧАСНІ ІНСТРУМЕНТИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ БІБЛІОТЕКАРЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
  • Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • Б3. Компетентність педагогічного партнерства
  • Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
  • Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • В3. Проєктувальна компетентність
  • В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

(очна/дистанційна форма навчання)

 

 

ЗмістКількість годин
Лек.Практ. Усього
       МОДУЛЬ 1.  Сучасний стан розвитку бібліотечної справи
1.1.Нормативно-правова документація бібліотеки закладу освіти224
1.2.Сучасна бібліотека закладу освіти – центр підтримки та розвитку культури читання224
 Разом: 448
    МОДУЛЬ 2.  Інформаційно-комунікаційні технології в бібліотечній справі
2.1.Сучасні інструменти розвитку інтересу до читання у  молодших школярів224
2.2.Використання засобів цифрової дидактики у бібліотечній роботі2810
2.3.Гейміфікація в  сучасному освітньому середовищі 44
2.4.Медіаграмотність та медіакультура: від концепції до практики 22
 Разом: 41620
        МОДУЛЬ 3. Рефлексивно-аналітичний модуль
3.1.Тестування      22
  Разом: 2    2
Усього:822    30

 

 

Здатність використовувати професійно-профільовані знання в галузі бібліотечної справи;

Здатність використовувати теоретичні знання і практичні навички для ефективної організації бібліотечної роботи щодо підтримки та розвитку культури читання.

Здатність вибудовувати технології бібліотечної роботи;

Ідентифікувати психолого-педагогічні особливості  та забезпечити їх врахування в організації бібліотечного обслуговування;

Здатність використовувати сучасні бібліотечні методи, прийоми, форми роботи; Володіння проектно-технологічною діяльністю у вирішенні поставлених задач;

Володіння навичками організації позаурочної роботи; 

Здатність планувати роботу з розвитку бібліотеки, створення  її позитивного іміджу;

Здатність здійснювати аналіз та самоаналіз своєї роботи; 

Здатність створення мультимедійних презентації, методичних та дидактичних матеріалів за допомогою сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

Виявлення рівня засвоєння теоретичних і практичних знань