Підвищення кваліфікації бібліотекарів закладів освіти «СУЧАСНІ ІНСТРУМЕНТИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ БІБЛІОТЕКАРЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ»
Мета програми – розвиток професійних компетентностей бібліотекаря за допомогою сучасних освітніх технологій, всебічний розвиток як особистості, удосконалення професiйної майстерностi на основi сучасних підходів до організації бібліотечної справи, впровадження інноваційних методик і форм роботи з читачами, Інтернет-технологій у закладах освіти

Subject of advanced training:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиDevelopers / Program Developments:
Колєснік І.М., завідувачка навчально-методичної лабораторії перспективного педагогічного досвідуMain train directions:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- цифрова компетентність
Qualification form:
- інституційна (очна/денна)
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Інше
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Other: СУЧАСНІ ІНСТРУМЕНТИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ БІБЛІОТЕКАРЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В3. Проєктувальна компетентність
- В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна/дистанційна форма навчання)
№
| Зміст | Кількість годин | ||
Лек. | Практ. | Усього | ||
МОДУЛЬ 1. Сучасний стан розвитку бібліотечної справи | ||||
1.1. | Нормативно-правова документація бібліотеки закладу освіти | 2 | 2 | 4 |
1.2. | Сучасна бібліотека закладу освіти – центр підтримки та розвитку культури читання | 2 | 2 | 4 |
Разом: | 4 | 4 | 8 | |
МОДУЛЬ 2. Інформаційно-комунікаційні технології в бібліотечній справі | ||||
2.1. | Сучасні інструменти розвитку інтересу до читання у молодших школярів | 2 | 2 | 4 |
2.2. | Використання засобів цифрової дидактики у бібліотечній роботі | 2 | 8 | 10 |
2.3. | Гейміфікація в сучасному освітньому середовищі | 4 | 4 | |
2.4. | Медіаграмотність та медіакультура: від концепції до практики | 2 | 2 | |
Разом: | 4 | 16 | 20 | |
МОДУЛЬ 3. Рефлексивно-аналітичний модуль | ||||
3.1. | Тестування | 2 | 2 | |
Разом: | 2 | 2 | ||
Усього: | 8 | 22 | 30 |
Здатність використовувати професійно-профільовані знання в галузі бібліотечної справи;
Здатність використовувати теоретичні знання і практичні навички для ефективної організації бібліотечної роботи щодо підтримки та розвитку культури читання.
Здатність вибудовувати технології бібліотечної роботи;
Ідентифікувати психолого-педагогічні особливості та забезпечити їх врахування в організації бібліотечного обслуговування;
Здатність використовувати сучасні бібліотечні методи, прийоми, форми роботи; Володіння проектно-технологічною діяльністю у вирішенні поставлених задач;
Володіння навичками організації позаурочної роботи;
Здатність планувати роботу з розвитку бібліотеки, створення її позитивного іміджу;
Здатність здійснювати аналіз та самоаналіз своєї роботи;
Здатність створення мультимедійних презентації, методичних та дидактичних матеріалів за допомогою сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
Виявлення рівня засвоєння теоретичних і практичних знань