Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

STEAM підхід в інклюзивному просторі

Ознайомити з прикладами і видами реалізації STEAM-проєктів в сучасному навчальному закладі, використовуючи досвід міжнародних експертів. Поглибити знання у використанні інструментів ефективної взаємодії в інклюзивному просторі. Ознайомити з основними етапами проектної STEAM діяльності, сприяти формуванню і розвитку інформаційно-цифрової та проєктної компетентності учительства. Продемонструвати переваги проєктної STEAM діяльності в соціалізації і адаптації дітей з ООП

STEAM підхід в інклюзивному просторі

Subject of advanced training:

EdCamp-академія

Developers / Program Developments:

Олена Ковальова, керівниця, тренерка «STEAM- Club#Together», дефектологиня вищої категорії ОЗЗСО імені Василя Стуса, експертка «STEM-майстерні»

Main train directions:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
  • цифрова компетентність

Qualification form:

  • дистанційна

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Асистент вчителя
  • Викладач
  • Вчитель
  • Керівник гуртка
  • Керівник студії
  • Керівник інших форм гурткової роботи
  • Консультант
  • Методист

List of common competencies:

  • Вільне володіння державною мовою
  • Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
  • Інноваційна компетентність
  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Компетентності у галузі природничих наук
  • Компетентності у галузі техніки і технологій
  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Лідерська компетентність
  • Математична компетентність
  • Мовленнєва та комунікаційна компетентність
  • Організаційна компетентність
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
  • Соціально-емоційна компетентність
  • Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Біологія і екологія
  • Географія
  • Інформатика
  • Математика
  • Мистецтво
  • Позашкільна освіта
  • Природничі науки
  • Природознавство
  • Технології
  • Трудове навчання
  • Українська мова
  • Фізика і астрономія
  • Хімія

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • A1.2. Здатність забезпечувати (за потреби) здобуття учнями освіти з урахуванням особливостей мовного середовища в закладі освіти (мова відповідного корінного народу або національної меншини України)
  • А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
  • А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
  • А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
  • Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
  • В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
  • Г1.2. Здатність планувати освітній процес
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
  • Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
  • Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності

 

МодуліГодини
1

Міждисциплінарний підхід у навчанні

1.1. Актуальність STEAM освіти у сучасному світі.

1.2. Варіанти і приклади інтегрованого навчання.

2
2

Інструменти формування STEAM мислення.

2.1. Організація освітнього середовища, в якому

діти відчувають себе дослідниками.

2.2. Простір що спонукає до інтегрованого мислення.

2.4. Використання AR, VR в STEAM підході.

2.3. Досвід міжнародних STEAM експертів.

5
3

Мотивація до дослідницької діяльності в STEAM проєктах.

3.1. Мотивація педагогів до створення STEAM проєктів.

3.2. Засоби мотивації дітей до STEAM діяльності.

4
4

Основні етапи проектної STEAM діяльності.

4.1. Навчальна мета проєкту

4.2. Продукт проєктної діяльності.

4
5

Особливості проєктної діяльності в інклюзивному просторі.

5.1. Загальне поняття інклюзивного простору, особливості взаємодії.

5.2. Переваги проєктної діяльності в соціалізації і адаптації дітей з ООП. Розвиток комунікативних, соціальних навичок.

5.3. Важливість творчої самореалізації учнів, шляхи досягнення.

5.4. Основні правила організації проєктної STEAM

5
6

Консультації.

 

2
7

Сертифікація. Заповнення підсумкової онлайн-форми.

 

2

 

 

 

 

  • ознайомляться з прикладами і видами ефективної реалізації STEAM-проєктів у сучасному навчальному закладі;   
  • ознайомляться з  досвідом міжнародних STEAM експертів; 
  • поглиблять знання у використанні інструментів ефективної взаємодії в інклюзивному просторі;
  • ознайомляться  з основними етапами проектної STEAM діяльності;
  • отримають  навички інформаційно-цифрової та проєктної компетентності; 
  • оволодіють  навичками організації проєктної STEAM діяльності й успішної соціалізації дітей з ООП.

Кожна особа, яка планує взяти участь у цій програмі, має пройти реєстрацію, або заповнити форму за покликанням

Перейти за покликанням

 

Для отримання сертифікату про підвищення кваліфікації усі особи, які завершили програму, повинні пройти сертифікацію у вигляді заповнення підсумкової онлайн-форми.

Комунікація між учасниками програми здійснюється через Telegram-канал.