Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

Організація роботи вчителя по зниженню емоційної напруги школярів в умовах воєнного часу: рекомендації, вправи, техніки

Підвищити рівень обізнаності українських освітян щодо використання в рамках дистанційних уроків методичного інструментарію для зниження емоційної напруги і ситуативної тривоги учнівства; надати вчительству рекомендації з організації ефективної психологічної підтримки дітей в умовах воєнного часу.

Організація роботи вчителя по зниженню емоційної напруги школярів в умовах воєнного часу: рекомендації, вправи, техніки

Subject of advanced training:

EdCamp-академія

Developers / Program Developments:

Дрібас Світлана Анатоліївна, кандидатка психологічних наук, старша викладачка кафедри загальної та вікової психології Криворізького державного педагогічного університету, дійсна членкиня Національної психологічної асоціації, сертифікована тренерка, авторка курсів підвищення кваліфікації в сфері освіти, експертка Центру прогресивної освіти «Генезум»

Main train directions:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • емоційно-етична компетентність
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»

Qualification form:

  • онлайн-навчання

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Вчитель
  • Директор
  • Заступник директора
  • Керівник гуртка
  • Методист
  • Педагог-організатор
  • Практичний психолог
  • Психолог
  • Соціальний педагог

List of common competencies:

  • Емоційно-етична компетентність
  • Здоров’язбережувальна компетентність
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
  • Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
  • Рефлексивна компетентність
  • Соціально-емоційна компетентність
  • Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

List of professional competencies:

  • Other: психологія

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
  • Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
  • В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
  • В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
  • Учасницьке коло забезпечується усіма електронними версіями дидактичних та презентаційних матеріалів, що будуть розглядатися під час занять (презентації, чек-листи, відео тощо). 
  • Кожна особа, що навчається за програмою, має можливість отримати індивідуальну консультаційну сесію з авторкою та ведучою курсу. Цією можливістю можна скористатися упродовж навчання за програмою підвищення кваліфікації.ж навчання за програмою підвищення кваліфікації.

Модуль 1.

Особливості застосування тактильних та дихальних практик для зниження психо-емоційного напруження під час проведення дистанційних уроків 

Тема 1.1. Техніки на заземлення: рекомендації для застосування в рамках дистанційних уроків

Тема 1.2. Тактильні і дихальні практики

Тема 1.3. Методична скарбничка вправ по  роботі з тілом і диханням

Модуль 2. 

Робота з мисленнєвими практиками у сфері зниження рівня тривожності та емоційних переживань учнів в умовах воєнного часу

Тема 2.1. Розумові практики

Тема 2.2. Методична скарбничка вправ по роботі з мисленням

Модуль 3. 

Особливості роботи з практиками релаксації та взаємодії з аудіо-візуальною системою сприймання

Тема 3.2. Релаксаційні практики

Тема 3.4. Методична скарбничка вправ по роботі з візуальною і аудіальною системою сприймання

Узагальнення результатів роботи курсу. Сертифікація.

Учасниці/-ки ознайомляться з різними аспектами використання технік зниження емоційної напруги школярів в умовах воєнного часу; зрозуміють як побудувати свою освітню діяльність в дистанційному форматі так, щоб не нашкодити, а надати психологічну підтримку дитині в процесі навчання; оволодіють методичним інструментарієм для роботи з техніками психоемоційного заземлення; визначать орієнтири для ефективної побудови освітнього діалогу в рамках розвитку психологічної компетентності.

Навчання буде проходити три дні за розкладом:

 

ДатаТемаК-ть годинЧасВид діяльності

Модуль 1.

Особливості застосування тактильних та дихальних практик для зниження психоемоційного напруження під час проведення дистанційних уроків

 Тема 1.1. Техніки на заземлення: рекомендації для застосування в рамках дистанційних уроків110.00– 11.00Інтерактивна лекція
Тема 1.2. Тактильні і дихальні практики211.00– 13.00Практичне заняття

Модуль 2. 

Робота з мисленнєвими практиками у сфері зниження рівня тривожності та емоційних переживань учнів в умовах воєнного часу

 Тема 2.1. Розумові практики

1

 

2

10.00– 11.00

 

11.00– 13.00

Інтерактивна лекція

 

Практичне заняття

Модуль 3. 

Особливості роботи з практиками релаксації та взаємодії з аудіо-візуальною системою сприймання

 Тема 3.1. Релаксаційні практики

1

 

 

2

10.00– 11.00

 

11.00– 13.00

Інтерактивна лекція

 

Практичне заняття

Узагальнення результатів роботи курсу. Сертифікація. 113.00– 14.00Консультаційна сесія з учасниками курсу. Сертифікація