Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

Інтелектуальні карти в інтегрованому навчанні та професійному розвитку

Підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності вчителів початкових класів, заступників директорів та директорів закладів освіти різних типів і форм власності щодо реалізації завдань Державного стандарту початкової освіти у контексті реалізації освітніх галузей на засадах інтегрованого навчання та оптимізації управлінської, педагогічної та самоосвітньої діяльності.

Subject of advanced training:

ТОВ «МЦФЕР-Україна»

Developers / Program Developments:

Інна Кіндрат, кандидат педагогічних наук, головний редактор Вищої школи освітнього менеджменту, автор низки статей та співавтор навчально-методичних посібників з питань інтегрованого навчання та використання інтелектуальних карт в освітній та самоосвітній діяльності.

Person (s) executing the program:

Main train directions:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)

Qualification form:

  • інституційна (дистанційна)

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Викладач
  • Вчитель
  • Заступник директора
  • Практичний психолог

List of common competencies:

  • Інноваційна компетентність
  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Навчання впродовж життя
  • Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
  • Рефлексивна компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

List of professional competencies:

  • Other: Володіння інноваційними методиками та технологіями, активне їх використання й поширення у професійній діяльності

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Г1.2. Здатність планувати освітній процес
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

 

Тема 1. Технологія Mind Mapping  

1.1 Інтелектуальні карти: суть методу та його джерела 

 (3 год)

Теоретичне заняття (1 год) Як працює наше мислення і як з цим пов’язана технологія Mind Mapping
Теоретичне заняття (1 год) Джерела методу інтелектуальних карт та сучасні дослідження 
Практичне заняття (1 год)Створення інтелектуальної карти: міні-тренінг

1.2. Особливості складання інтелектуальних карт   

(3 год)

Теоретичне заняття (0,5 год)Концепція радіантного мислення 
Теоретичне заняття (1 год)Символізація інформації в інтелектуальних картах 
Теоретичне заняття (0,5 год), практичне заняття (0,5 год)Систематизація змісту в інтелектуальних картах 
Практичне заняття (0,5 год)Правила складання інтелектуальних карт
ТЕСТ 
Тема 2. Інтелектуальна карта як засіб відображення інтегрованого змісту освіти

2.1. Місце інтелектуальних карт в інтегрованому навчанні

(3 год)

Теоретичне заняття з елементами практикуму (1 год)Інтеграція та інтегроване навчання: сутність понять. 
Теоретичне заняття (1 год), практичне заняття (0,5 год)Інтегрований зміст навчання — в інтелектуальних картах
Практичне заняття (0,5 год)Створення інтелектуальної карти: міні-тренінг 

2.2. Тематичне планування в інтелектуальних картах   

(3 год) 

Практичне заняття (1 год)Застосування інтелектуальних  карт у процесі вивчення інтегрованого курсу «Я досліджую світ»
Навчально-практичний тренінг (2 год)Інтелектуальна карта як інструмент планування інтегрованих уроків та тематичних днів, тижнів, блоків
ТЕСТ
Тема 3. Інтелектуальні карти в освітньому процесі

3.1. Організація навчально-пізнавальної діяльності учнів на основі складання інтелектуальних карт

(8 год)

Теоретичне заняття (1 год)Характеристики та способи візуального мислення
Теоретичне заняття (1 год), практичне заняття (1 год)Інтелектуальна карта як конспект 
Теоретичне заняття (1  год), практичне заняття (2 год)Інтелектуальна карта як комбінований метод навчання. Методика роботи з інтелектуальною картою 
Теоретичне заняття (1 год), практичне заняття (1 год)Інтелектуальна карта як творчий продукт спільної діяльності учнів.Використання інтелектуальних карт у навчальній та творчій діяльності учнів

3.2. Інтелектуальні карти у роботі з літературними творами

(4 год)

Теоретичне заняття (1 год), практичне заняття (1 год)Текстоцентричний підхід у роботі з літературними творами на основі застосування інтелектуальних карт
Теоретичне заняття (1 год), практичне заняття (1 год)Літературні проєкти 
ТЕСТ 
Тема 4. Інтелектуальні карти в управлінні та організації самоосвіти

4.1. Інтелектуальні карти в управлінській діяльності керівника закладу освіти 

 (3 год)

Теоретичне заняття (1 год)Застосування інтелектуальних карт у командній роботі
Практичне заняття (1 год) Інтелектуальна карта в аналізуванні ситуацій, прийнятті рішень, плануванні
Теоретичне заняття (0,5 год), практичне заняття (0,5 год)Програми та онлайн-сервіси для створення інтелектуальних карт 

4.2. Інтелектуальні карти в самоосвітній діяльності 

(3 год)

Теоретичне заняття (0,5 год)Самоосвіта у професійному розвитку педагога
Теоретичне заняття (1 год), практичне заняття (0,5 год)Інтелектуальна карта в конспектуванні та обробленні інформації
Практичне  заняття (1 год)Інтелектуальна карта в пошуку рішень, проєктуванні діяльності, рефлексії
ТЕСТ 
Підсумковий тест 

 

 

Очікувані результати навчання охоплюють

Знання і розуміння 

способів реалізації інтеграційного підходу в навчанні молодших школярів;  

особливостей людського мислення, зокрема концепції радіантного мислення; 

правил та особливостей побудови інтелектуальних карт; 

способів використання інтелектуальних карт у різних формах тематично-інтегрованого навчання молодших школярів; 

можливостей, способів та переваг використання технології складання інтелектуальних карт у професійній та самоосвітній діяльності вчителя, заступника директора та директора; 

особливостей застосування інтелектуальних карт в управлінській діяльності керівника Нової української школи 

Розвинені вміння 

реалізувати сучасні програми навчання молодших школярів на основі принципу інтеграції з використанням технології складання інтелектуальних карт; 

використовувати інтелектуальні карти як інструмент планування інтегрованих уроків, тематичних днів, тематичних блоків; як засіб опрацювання та відображення навчального змісту; як спосіб організації мисленнєвої діяльності учнів; 

застосовувати метод інтелектуальних карт у різних аспектах освітньої діяльності (проектна діяльність учнів, проектування власної програми професійно-особистісного зростання, робота з інформацією, підготовка виступів, презентацій); 

використовувати інтелектуальні карти в управлінській діяльності як засіб ефективного менеджменту та самоменеджменту 

Диспозиції (цінності, ставлення) 

дитиноцентризм, цінність особистості; 

формування в учнів цілісної картини світу, усвідомленості взаємозв’язків усього з усім; 

готовність до змін, гнучкість, креативність; 

просування демократичних цінностей (повага до багатоманітності, право вибору, формування спільноти, полікультурність);  

рефлексія власної педагогічної практики, прагнення до постійного професійного саморозвитку 

 

У курсі — більше 20 відеоуроків, зокрема й практичних занять та міні-тренінгів. 95% наочного наповнення курсу — практичні матеріали з досвіду роботи автора.

Групи набираємо з першого числа кожного місяця. Бронюйте місце та дізнавайтеся про наявність акцій за телефоном: 0 800  21 2 0 12 (дзвінки безплатні).
Перейти за покликанням до першої навчальної теми програми.