РОЗВИТОК SOFT-SKILLS У ВИКЛАДАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Мета програми - створити простір для продуктивної іншомовної комунікації та набуття досвіду щодо формування у здобувачів освіти Soft-skills як необхідних навичок ХХІ століття у процесі викладання англійської мови
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Вознесенської міської ради»Розробники / розробниці програми:
Директор ЦПРПП – Людмила Колосова, к.п.н., кваліфікаційна категорія - вища, звання «учитель-методист»; Консультант ЦПРПП - Олександра Шишкіна, кваліфікаційна категорія - вища, звання «старший учитель»; Тренер – Микола Бусаргін, учитель англійської мови Вознесенської ЗОШ І-ІІІ ст. №8, кваліфікаційна категорія – вища, звання «учитель-методист», сертифікований андрагог Британської Ради; Тренер – Ірина Лісоченко, учитель англійської мови Вознесенської ЗОШ І-ІІІ ст. №8, кваліфікаційна категорія – вища, сертифікований ментор Британської РадиОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (дистанційна)
Види підвищення кваліфікації:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Здатність спілкуватися іноземними мовами
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Навчання впродовж життя
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Іноземна мова (англійська)
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А1.3. Здатність забезпечувати навчання учнів іноземній мові та спілкуватися іноземною мовою у професійному колі (для вчителів іноземної мови)
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
- Д2. Здатність до навчання впродовж життя
- Д2.2. Здатність взаємодіяти з іншими вчителями на засадах партнерства та підтримки (у рамках наставництва, супервізії тощо)
- Д3. Рефлексивна компетентність
Індивідуальне консультування (за потребою)
№ | Зміст та форма представлення | Часові рамки |
1 | Мотиваційна частина «Баланс Hard-Skills та Soft Skills» у формуванні успішної людини ХХІ століття | 10 хв. |
2 | Організаційна частина
|
25 хв. |
3 | Діяльнісна частина
| 55 хв. |
3 | Рефлексія. Вправа «Методичний батл» | 30 хв. |
Очікувані результати:
- усвідомлення педагогами необхідності розвитку в урочній та позаурочній системі Soft-skills як необхідних навичок успішної людини ХХІ століття;
- удосконалення методики викладання англійської мови в контексті забезпечення особистісного розвитку учнів шляхом запровадження завдань креативного характеру;
- удосконалення вміння моделювати вчителем навчальних ситуацій, максимально наближених до реального спілкування;
- розширення освітнього іншомовного середовища за рахунок застосування інтерактивних медіа-ресурсів;
- розвиток особистісних якостей учителя англійської мови, зокрема Soft-skills.
Програма передбачає поглиблення знань учителів з методики викладання англійської мови у контексті розвитку Soft-skills: креативності, комунікативної культури, критичного мислення, уміння працювати в команді; удосконалення вмінь організовувати активну комунікацію учнів через реалізацію завдань креативного характеру; підвищення цифрової грамотності, а саме вміння комунікувати в групах в дистанційному режимі із використанням сервісу ZOOM. Програма має практичну спрямованість; за змістом охоплює змістову, практико зорієнтовану та методичну складові підвищення кваліфікації педагогів.
З 15 червня 2021 року (понділок - п'ятниця) конкретна дата визначається за умови набору мінімальної кількості осіб у групі.
Для реалізації програми передбачається активна іншомовна комунікативна діяльність учасників тренінгу, моделювання навчальних ситуацій та вирішення їх у віртуальних ZOOM-кімнатах, обмін досвідом та рефлексія власної педагогічної діяльності. За допомогою цифрової дошки Jamboard та сервісу Padlet учасники можуть генерувати спільні ідеї, писати коментарі, прикріплювати файли, переміщати їх, викладати колективні рішення