«Сучасні освітні технології в роботі з дітьми з особливими потребами»
Мета програми полягає у формуванні компетентностей спеціальних педагогів, необхідних для ефективної роботи в інклюзивному освітньому середовищі відповідно до існуючого нормативно-правового забезпечення, сучасного розуміння інклюзивного навчання.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Юдіна О.В. – завідувачка ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», викладачка кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освітиНапрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Асистент вихователя
- Асистент вчителя
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: - інформаційно-цифрова компетентність
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1. Психологічна компетентність
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д3. Рефлексивна компетентність
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ФАХОВОГО ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ учителів-дефектологів
НА ТЕМУ «СУЧАСНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ В КОРЕКЦІЙНІЙ РОБОТІ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ»
Модулі, теми занять | Очікувані результати | ||||
Лекції | Практичні | Семінарські | Всього | ||
1. ІНФОРМАЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ МОДУЛЬ | |||||
1.1. Організація освітнього процесу з використанням сучасних педагогічних технологій | 2 | 2 | 4 | Будуть знати: Сутність понять «технологія», «освітні технології», «педагогічні технології». Класифікація освітніх технологій (педагогічні, соціально-виховні, інформаційно-комунікаційні). | |
1.2. Інноваційні технології виховання особистості | 2 | 2 | 4 | Можуть робити: вибір оптимальних технологій відповідно до індивідуальних можливостей учнів, рівня їх підготовки, умов. | |
Всього передбачено годин за планом | 4 | 4 | 8 | ||
2. ПРОФЕСІЙНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ МОДУЛЬ | |||||
2.1. Використання інноваційних технологій для розвитку зв’язного мовлення дітей | 2 | 2 | 4 | Будуть знати: Особливості використання методу творчо-пізнавальної діяльності кубики історій «Rory’s story cubes» на заняттях з розвитку мовлення. Використання технології сторітеллінг для розвитку зв’язного мовлення дошкільників.
| |
2.2. Інноваційні освітні технології для розвитку математичної компетенції дітей з особливими потребами | 2 | 2 | 4 | Будуть знати: Особливості формування математичних уявлень за допомогою освітніх технологій. Етапи роботи за методиками «Нумікон», «Палички Кюїзенера». | |
2.3. Нейропсихологічні ігри в роботі сучасного педагога | 4 | 4 | Будуть знати: Основні поняття нейропсихології та напрямки вивчення нейропсихології (клінічна, реабілітаційна, дитяча). Будуть уміти: Методичний супровід нейропсихологічних вправ. | ||
2.4 Гейміфікація в сучасному освітньому середовищі | 4 | 4 | Будуть знати: Про застосування ігрових методик в неігрових ситуаціях. Як створити таке інформаційно-навчальне середовище, яке б сприяло самостійному, активному прагненню учнів до отримання знань. | ||
2.5.Організація ефективного впровадження гейміфікації навчального процесу із застосуванням медіа засобів
| 4 | 4 | Будуть знати: Види сервісів web 2.0 та web 3.0 (вікі-технології, блогосфера, соціальні мережі, інтелектуальні карти, сервіси для роботи з відео, сервіси для роботи з презентаціями, онлайн-графіка. | ||
Разом годин на модуль | 4 | 16 | 20 | ||
3. РЕФЛЕКСИВНО-АНАЛІТИЧНИЙ МОДУЛЬ | |||||
3.1. Підсумковий контроль | 2 | 2 | Виявлення рівня засвоєння відомостей і практичних навичок щодо застосування інноваційних освітніх технологій в роботі з дітьми з ООП | ||
Разом годин на модуль | 2 | 2 | |||
Разом по модулях | 8 | 22 | 30 |
Будуть знати:
Сутність понять «технологія», «освітні технології», «педагогічні технології». Класифікація освітніх технологій (педагогічні, соціально-виховні, інформаційно-комунікаційні).
Можуть робити:
вибір оптимальних технологій відповідно до індивідуальних можливостей учнів, рівня їх підготовки, умов.
Будуть знати:
Особливості використання методу творчо-пізнавальної діяльності кубики історій «Rory’s story cubes» на заняттях з розвитку мовлення. Використання технології сторітеллінг для розвитку зв’язного мовлення дошкільників.
Будуть знати:
Особливості формування математичних уявлень за допомогою освітніх технологій. Етапи роботи за методиками «Нумікон»,
«Палички Кюїзенера».
Будуть знати:
Основні поняття нейропсихології та напрямки вивчення нейропсихології (клінічна, реабілітаційна, дитяча).
Будуть уміти:
Методичний супровід нейропсихологічних вправ.
Будуть знати:
Про застосування ігрових методик в неігрових ситуаціях.
Як створити таке інформаційно-навчальне середовище, яке б сприяло самостійному, активному прагненню учнів до отримання знань.
Будуть знати:
Види сервісів web 2.0 та web 3.0 (вікі-технології, блогосфера, соціальні мережі, інтелектуальні карти, сервіси для роботи з відео, сервіси для роботи з презентаціями, онлайн-графіка.