«Розвиток професійної компетентності педагогів - організаторів»
Метою проведення курсів є вдосконалення інтелектуально-пізнавальної, мотиваційно-ціннісної та практично-діяльністної сфер особистості слухачів, підвищення їх професійної компетентності та культури, формування компетентностей педагогів-організаторів закладів загальної середньої освіти, необхідних для ефективної роботи відповідно до існуючого нормативно-правового забезпечення.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Гусь Т.Й., завідувачка навчально-методичної лабораторії виховної роботи та позашкільної освітиНапрями підвищення кваліфікації:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Педагог-організатор
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Інклюзивна компетентність
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очно-дистанційна форма навчання)
Назви теоретичних розділів | Кількість годин | |||
Лек. | Практ. | Усього | ||
Модуль 1 | Інформаційно-мотиваційний | |||
- | Сучасна педагогічна психологія | |||
- | Психологічні особливості роботи вчителя з дітьми дошкільного, молодшого шкільного та підліткового віку | 2 | 2 | 4 |
- | Нормативно-правове забезпечення виховного процесу | |||
- | Шляхи захисту інтересів педагогічних працівників | 2 | 2 | |
Разом: | 4 | 2 | 6 | |
Модуль 2. | Професійно-діяльнісний | |||
2.1 | Наукові основи виховної діяльності | |||
- | Громадянське виховання здобувачів освіти: методологічні аспекти | 2 | 2 | |
- | Розвиток життєвої компетентності учнів Нової української школи | 2 | 2 | |
- | Особливості виховання дітей в умовах інклюзивного навчання | 2 | 2 | |
- | Розвиток громадянських компетентностей учнів Нової українські школи | 2 | 2 | |
- | Безпечне освітнє середовище | 2 | 2 | |
2.2 | Організаційно-методична підготовка | |||
- | Зміст роботи педагога-організатора | 2 | 2 | |
- | Вплив молодіжних субкультур на формування особистості у підлітковому та юнацькому віці | 4 | 4 | |
- | Використання ігрової діяльності в дитячих організаціях | 4 | 4 | |
- | Ділове українське мовлення | 2 | 2 | |
Разом: | 16 | 12 | 22 | |
Модуль 3 | Рефлексивно-аналітичний | |||
3.1. | Підсумковий контроль. Тестування | 2 | 2 | |
Разом: | 2 | 2 | ||
Усього: | 16 | 14 | 30 |
Сформованість знань, що визначають в освітньому процесі вікові та індивідуальні особливості учнів;
Обізнаність нормативно-правового забезпечення виховного процесу в закладі загальної середньої освіти, захисту інтересів педагогічних працівників;
Сформованість знань про сутність психолого-педагогічної категорії «Громадянське виховання здобувачів освіти». Систему роботи закладу загальної середньої освіти щодо забезпечення організації означеного виховного процесу;
Обізнаність с пріоритетними завданнями Нової української школи, сформованість умінь будувати освітній процес на засадах компетентнісного підходу;
Вміння організувати діяльність дітей і комунікацію з дітьми з особливими освітніми потребами;
Розуміння місця громадянських компетентностей у Концепції Нової української школи. Здатність використовувати модель компетентностей для культури демократії в освітньому процесі сучасної школи;
Сформованість розуміння ключових понять; способи реагування на ситуації насилля%
Розуміти і знати модель професійної компетентності педагога-організатора. Вміти планувати роботу навчального закладу. Знати технологію діяльності педагога-організатора ;
Сформованість розуміння ключових понять: «Субкультура» як феномен сучасності. Причини появи та механізми формування субкультур. Ознаки та функції молодіжних субкультур. ;
Розуміти і знати. Методику проведення ігор,види ігрової діяльності: пізнавальні, літературні українські народні ігри, творчі ігри, методику підготовки і проведення ігрових програм з різними віковими групами;
Знати основні види документів та їх мовні і технічні особливості. Вміти складати та оформляти документи;
Рефлексія успішності засвоєння знань слухачами протягом періоду навчання