«Розвиток професійної компетентності вчителів основ здоров’я закладів загальної середньої освіти»
Метою курсів підвищення кваліфікації є вдосконалення професійної компетентності вчителя «Основи здоров’я» щодо організації й проведення навчальної й позакласної роботи з основ здоров’я та впровадження інноваційних концептуальних підходів і технологій в освітній процес.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Лисенко Н.І., завідувачка навчально-методичної лабораторії біології та хіміїНапрями підвищення кваліфікації:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Основи здоров’я
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
- В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
- В2.3. Здатність формувати в учнів культуру здорового та безпечного життя
- В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
курсів підвищення кваліфікації вчителів основ здоров’я
«Розвиток професійної компетентності вчителів основ здоров’я закладів повної загальної середньої освіти»
(очна форма навчання, 30 год.)
№ | ЗМІСТ РОБОТИ | Л | С | П | В |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | |||||
1.1. | Особливості викладання курсу «Основи здоров’я» у 2020-2021 році | 2 | 2 | ||
Усього: | 2 | 2 | |||
Модуль ІІ. Професійно-діяльнісний | |||||
2.1. | Холістична модель здоров’я | 2 | 2 | ||
2.2. | Вікові особливості розвитку організму людини | 2 | 2 | ||
2.3. | Характеристика стану здоров’я дітей в Україні | 2 | 2 | ||
2.4. | Життєві навички і якість освіти | 2 | 2 | ||
2.5. | Компетентнісний потенціал навчальних дисциплін освітніх галузей у закладах загальної середньої освіти | 2 | 2 | ||
2.6. | Особливості психофізіологічного розвитку та навчальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами | 2 | 2 | ||
2.7. | Реалізація здоров’язбережувальних технологій в освітньому процесі Нової української школи | 4 | 4 | 8 | |
2.8. | Конфлікти та шляхи їх подолання | 2 | 2 | 4 | |
2.9. | Деструктивні організації та їх вплив на свідомість та здоров’я людини | 2 | 2 | ||
Усього: | 18 | 8 | 26 | ||
Модуль ІІІ. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1. | Залік (тестування) | 2 | 2 | ||
Усього: | 2 | 2 | |||
Всього годин: | 20 | 10 | 30 |
Знає:
- навчально-методичне забезпечення викладання предмета;
- основні засади й підходи до викладання предмета;
- змістові лінії програми предмета «Основи здоров’я».
Вміє:
- робити календарно-тематичне планування курсу з урахуванням особливостей навчання в умовах карантину.
Розуміє:
- стратегічні пріоритети розвитку соціальної та здоров’язбережувальної освітньої галузі Державного стандарту базової середньої освіти, шляхи їх реалізації
значення валеологічної освіти школярів для збереження здоров'я в умовах пандемії.
Знає:
- сучасну концепцію здоров’я, безпеки і розвитку;
- актуальні потреби, інтереси й вікові можливості учнів;
- принципи освіти на основах набуття життєвих навичок;
- перелік найважливіших життєвих навичок;
- компетентнісний потенціал курсу основи здоров’я;
- інноваційні методи навчання здоров’ю;
- засоби формування в учнів здоров'язбережувальної компетентності.
Вміє:
- здійснювати прогнозування «критичних періодів» у стані здоров’я учнів;
- застосовувати активні методи навчання та здоров’язбережувальні технології в освітньому процесі;
- формувати в учнів здоров'язбережувальну компетентність шляхом набуття ними навичок здорового способу життя
Розуміє:
- особливості психофізіологічного розвитку та навчальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами;
- причини утворень деструктивних культів та наслідки їх впливу на здоров'я учнів;
- шляхи подолання конфліктних ситуацій;
- сутність сучасних здоров’язбережувальних технологій та підходів до навчання основам здоров’я.
Виявлення рівня засвоєння знань і практичних навичок щодо сучасної методики викладання основ здоров’я.