Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Розвиток професійної компетентності вчителів основ здоров’я закладів загальної середньої освіти»

Метою курсів підвищення кваліфікації є вдосконалення професійної компетентності вчителя «Основи здоров’я» щодо організації й проведення навчальної й позакласної роботи з основ здоров’я та впровадження інноваційних концептуальних підходів і технологій в освітній процес.

«Розвиток професійної компетентності вчителів основ здоров’я  закладів загальної середньої освіти»

Розробники / розробниці програми:

Лисенко Н.І., завідувачка навчально-методичної лабораторії біології та хімії

Напрями підвищення кваліфікації:

  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • інституційна (очна/денна)

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Викладач
  • Вчитель

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Основи здоров’я

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
  • А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • В2. Здоров’язбережувальна компетентність
  • В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
  • В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
  • В2.3. Здатність формувати в учнів культуру здорового та безпечного життя
  • В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

курсів підвищення кваліфікації вчителів основ здоров’я

«Розвиток професійної компетентності вчителів основ здоров’я закладів повної загальної середньої освіти»

(очна форма навчання, 30 год.)

 

ЗМІСТ РОБОТИЛСПВ
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний
1.1.Особливості викладання курсу «Основи здоров’я» у 2020-2021 році2  2
Усього:2  2
 
Модуль  ІІ. Професійно-діяльнісний 
2.1.Холістична модель здоров’я2  2
2.2.Вікові особливості розвитку організму людини2  2
2.3.Характеристика стану здоров’я дітей в Україні2  2
2.4.Життєві навички і якість освіти2  2
2.5.Компетентнісний потенціал навчальних дисциплін освітніх галузей у закладах загальної середньої освіти  22
2.6.Особливості психофізіологічного розвитку та навчальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами2  2
2.7.Реалізація здоров’язбережувальних технологій в освітньому процесі Нової української школи4 48
2.8.Конфлікти та шляхи їх подолання2 24
2.9.Деструктивні організації та їх вплив на свідомість та здоров’я людини2  2
 Усього:18 826
 
Модуль  ІІІ.  Рефлексивно-аналітичний
3.1.Залік (тестування)  22
 Усього:  22
 Всього годин:20 1030

 

Знає: 

  • навчально-методичне забезпечення викладання предмета;
  • основні засади й підходи до викладання предмета;
  • змістові лінії програми предмета «Основи здоров’я».

Вміє:

  • робити календарно-тематичне планування курсу з урахуванням особливостей навчання в умовах карантину.

Розуміє:

  • стратегічні пріоритети розвитку соціальної та здоров’язбережувальної освітньої галузі Державного стандарту базової середньої освіти,  шляхи їх реалізації

значення валеологічної освіти школярів для  збереження здоров'я в умовах пандемії.

Знає:

  • сучасну концепцію здоров’я, безпеки і розвитку; 
  • актуальні потреби, інтереси й вікові можливості учнів;
  •   принципи освіти на основах набуття життєвих навичок;
  •   перелік найважливіших життєвих навичок;
  • компетентнісний потенціал курсу основи здоров’я; 
  • інноваційні методи навчання здоров’ю; 
  • засоби формування в учнів здоров'язбережувальної компетентності.

Вміє:

  • здійснювати прогнозування «критичних періодів» у стані здоров’я учнів;
  • застосовувати активні методи навчання та здоров’язбережувальні технології в освітньому процесі;
  • формувати в учнів здоров'язбережувальну компетентність шляхом  набуття ними навичок здорового способу життя 

Розуміє:

  • особливості психофізіологічного розвитку та навчальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами;
  • причини утворень деструктивних культів та наслідки їх впливу на здоров'я учнів; 
  • шляхи подолання конфліктних ситуацій;
  • сутність сучасних здоров’язбережувальних технологій та підходів до навчання основам здоров’я.

Виявлення рівня засвоєння знань і практичних навичок щодо сучасної методики викладання основ здоров’я.