«Підвищення рівня предметної компетентності вчителя астрономії в умовах неперервної освіти»
Метою програми підвищення кваліфікації вчителів астрономії є підвищення рівня сформованості базових компетентностей: доповнення, розширення, розвиток теоретичних і практичних знань, умінь, навичок та формування предметних компетентностей в умовах зростання вимог до рівня професійної кваліфікації вчителя астрономії, оволодіння вчителями сучасними методами розв’язання педагогічних завдань, що постають перед Новою українською школою.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Шолохова Н.С., завідувачка навчально-методичної лабораторії математики, фізики та астрономіїНапрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Астрономія
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1. Психологічна компетентність
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
- Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
Навчально-тематичний план
№з/п | Назви теоретичних розділів | л | п | с | в |
---|---|---|---|---|---|
1. | Модуль 1.Інформаційно-мотиваційний | ||||
1.1 | Ділове українське мовлення | 2 | 2 | ||
1.2 | Безпечне навчальне середовище | 2 | 2 | ||
Усього: | 2 | 2 | 4 | ||
2. | Модуль 2. Професійно-діяльнісний | ||||
2.1 | Формування громадянської компетентності на уроках астрономії | 2 | 2 | ||
2.2 | Формування здоровязбережувальної компетентності учнів на прикладах чутливості людини до геліометеотропних чинників під час вивчення астрономії | 2 | 2 | ||
2.3 | Астрономічна складова у курсі фізики (10-11 клас) | 2 | 2 | ||
2.4 | Методика створення та дослідження моделей астрономічних явищ | 2 | 2 | ||
2.5 | Методика складання та розв’язування олімпіад них задач з астрономії | 4 | 4 | ||
2.6 | Механізм цілеспрямованого формування розумових дій учнів під час вивчення фізики | 2 | 2 | ||
2.7 | Організація астрономічних спостережень та методика їх проведення | 2 | 2 | ||
2.8 | Інформаційно-цифрова компетентність сучасного вчителя: розвиваємо себе та учнів | 2 | 2 | ||
2.9 | Інноваційні засоби моніторингу результатів навчальної діяльності учнів | 2 | 2 | ||
2.10 | Методика автоматизації компетентнісного підходу під час викладання навчальних дисциплін | 2 | 2 | ||
2.11 | Застосування математичного апарату і законів фізики для розв’язування астрономічних задач | 2 | 2 | ||
Усього: | 10 | 14 | 24 | ||
3. | Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | ||||
3.1. | Тестування | 2 | 2 | ||
Усього: | 2 | 2 | |||
Разом: | 12 | 18 | 30 |
Здатність до спілкування державною мовою, здатність розвивати мовно-комунікативну компетентність в учнів.
Здатність усвідомлення ціннісної значущості фізичного, психологічного і морального здоров’я суб’єктів освітнього процесу.
Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу; здатність усвідомлювати та поціновувати взаємозалежність людей і систем у глобальному світі.
Здатність здійснювати профілактично-просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієн.
Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів.
Здатність до проєктування осередків навчання, виховання та розвитку учнів в освітньому середовищі.
Здатність розвивати в учнів критичне мислення; здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу.
Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів; здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
Здатність до проєктування осередків навчання, виховання та розвитку учнів в освітньому середовищі.
Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності, здатність до використання відкритих ресурсів, інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій в освітньому процесі.
Здатність до здійснення оцінювання результатів навчання учнів.
Здатність до використання освітніх інновацій у професійній діяльності.
Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання задач.