Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Розвиток професійної компетентності вчителів біології й екології закладів загальної середньої освіти»

Метою програми підвищення кваліфікації є вдосконалення професійної компетентності вчителя біології й екології як умотивованого, фахового спеціаліста, готового до впровадження інноваційних концептуальних підходів і технологій в освітній процес.

«Розвиток професійної компетентності вчителів біології й екології  закладів загальної середньої освіти»

Розробники / розробниці програми:

Лисенко Н.І., завідувачка навчально-методичної лабораторії біології та хімії

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • інституційна (очна/денна)

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Викладач
  • Вчитель

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Біологія і екологія

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • В2. Здоров’язбережувальна компетентність
  • В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
  • В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

курсів підвищення кваліфікації вчителів біології й екології

«Розвиток професійної компетентності вчителів біології  й екології

закладів загальної середньої освіти»

(очна форма навчання, 30 год.)

 

ЗМІСТ РОБОТИЛПСВ
Модуль І. Інформаційно-мотиваційний
1.1Основні засади викладання біології й екології. Сучасне навчально-методичне забезпечення освітнього процесу. 2  2
1.2.Міжнародне дослідження  PISA як орієнтир формування освітньої компетентності школярів 2 2
 Усього:22 4
 
Модуль ІІ. Професійно-діяльнісний
2.1Компетентнісний потенціал навчальних дисциплін освітніх галузей у закладах загальної середньої освіти 2 2
2.2Реалізація наскрізної змістової лінії «Підприємливість та фінансова грамотність» у сучасній шкільній освіті2  2
2.3Наскрізна змістова лінія «Екологічна безпека й сталий розвиток» в інтегрованих проектах 2 2
2.4Хмарні технології навчання LMS + Office 365: методичний аспект використання під час підготовки до уроків4  4
2.5Організація освітнього процесу з використанням сучасних педагогічних технологій2  2
2.6Реалізація здоров’язбережувальних технологій в освітньому процесі22 4
2.7Формування понять генної та клітинної інженерії у шкільному курсі біології в умовах НУШ31 4
2.8Перспективи та проблеми розвитку біотехнології й селекції (розвиток предметної компетентності вчителів) 4 4
Усього:1311 24
 
Модуль ІІІ. Рефлексивно-аналітичний 
3.1.Залік (тестування) 2 2
 Усього: 2 2
 Разом: 1515 30

Знає:

тенденції розвитку природничої і біологічної освіти; 

сутність освітніх реформ та підходів до навчання Нової української школи; 

мету, завдання, змістові лінії предмета біологія й екологія; 

навчально-методичне забезпечення викладання предмета.

Розуміє:

основні засади і підходи до викладання предмету; 

орієнтири формування освітньої компетентності школярів.

Знає: 

методичні особливості використання сучасних педагогічних технологій; 

прийоми оцінювання навчальних досягнень учнів на основі компетентнісного підходу;

методичні особливості формування основних понять генної та клітинної інженерії на уроках біології;

перспективні напрями розвитку біотехнології й селекції.

Розуміє:

компетентнісний потенціал шкільних курсів біології;

шляхи реалізації наскрізних змістових ліній в освітньому процесі

сутність сучасних освітніх технологій та підходів до навчання; 

сутність хмарних технологій навчання LMS + Office 365;

 переваги й недоліки використання е-середовища на базі Microsoft SharePoint та Google S; 

Вміє:

використовувати  хмарні сервіси Microsoft та Google у процесі організації групової та проєктної роботи учнів; 

моделювати здоров’язберігаючий урок.

Виявлення рівня засвоєння відомостей і практичних навичок щодо сучасної методики викладання біології й екології.