«Розвиток професійної компетентності вчителів біології й екології закладів загальної середньої освіти»
Метою програми підвищення кваліфікації є вдосконалення професійної компетентності вчителя біології й екології як умотивованого, фахового спеціаліста, готового до впровадження інноваційних концептуальних підходів і технологій в освітній процес.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Лисенко Н.І., завідувачка навчально-методичної лабораторії біології та хіміїНапрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Біологія і екологія
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
- В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
курсів підвищення кваліфікації вчителів біології й екології
«Розвиток професійної компетентності вчителів біології й екології
закладів загальної середньої освіти»
(очна форма навчання, 30 год.)
№ | ЗМІСТ РОБОТИ | Л | П | С | В |
Модуль І. Інформаційно-мотиваційний | |||||
1.1 | Основні засади викладання біології й екології. Сучасне навчально-методичне забезпечення освітнього процесу. | 2 | 2 | ||
1.2. | Міжнародне дослідження PISA як орієнтир формування освітньої компетентності школярів | 2 | 2 | ||
Усього: | 2 | 2 | 4 | ||
Модуль ІІ. Професійно-діяльнісний | |||||
2.1 | Компетентнісний потенціал навчальних дисциплін освітніх галузей у закладах загальної середньої освіти | 2 | 2 | ||
2.2 | Реалізація наскрізної змістової лінії «Підприємливість та фінансова грамотність» у сучасній шкільній освіті | 2 | 2 | ||
2.3 | Наскрізна змістова лінія «Екологічна безпека й сталий розвиток» в інтегрованих проектах | 2 | 2 | ||
2.4 | Хмарні технології навчання LMS + Office 365: методичний аспект використання під час підготовки до уроків | 4 | 4 | ||
2.5 | Організація освітнього процесу з використанням сучасних педагогічних технологій | 2 | 2 | ||
2.6 | Реалізація здоров’язбережувальних технологій в освітньому процесі | 2 | 2 | 4 | |
2.7 | Формування понять генної та клітинної інженерії у шкільному курсі біології в умовах НУШ | 3 | 1 | 4 | |
2.8 | Перспективи та проблеми розвитку біотехнології й селекції (розвиток предметної компетентності вчителів) | 4 | 4 | ||
Усього: | 13 | 11 | 24 | ||
Модуль ІІІ. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1. | Залік (тестування) | 2 | 2 | ||
Усього: | 2 | 2 | |||
Разом: | 15 | 15 | 30 |
Знає:
тенденції розвитку природничої і біологічної освіти;
сутність освітніх реформ та підходів до навчання Нової української школи;
мету, завдання, змістові лінії предмета біологія й екологія;
навчально-методичне забезпечення викладання предмета.
Розуміє:
основні засади і підходи до викладання предмету;
орієнтири формування освітньої компетентності школярів.
Знає:
методичні особливості використання сучасних педагогічних технологій;
прийоми оцінювання навчальних досягнень учнів на основі компетентнісного підходу;
методичні особливості формування основних понять генної та клітинної інженерії на уроках біології;
перспективні напрями розвитку біотехнології й селекції.
Розуміє:
компетентнісний потенціал шкільних курсів біології;
шляхи реалізації наскрізних змістових ліній в освітньому процесі
сутність сучасних освітніх технологій та підходів до навчання;
сутність хмарних технологій навчання LMS + Office 365;
переваги й недоліки використання е-середовища на базі Microsoft SharePoint та Google S;
Вміє:
використовувати хмарні сервіси Microsoft та Google у процесі організації групової та проєктної роботи учнів;
моделювати здоров’язберігаючий урок.
Виявлення рівня засвоєння відомостей і практичних навичок щодо сучасної методики викладання біології й екології.