Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Професійна компетентність учителя географії в системі навчання STEM»

Мета програми полягає у розвитку професійної компетентності учителів географії закладів загальної середньої освіти відповідно до основних напрямів державної політики у галузі освіти з урахуванням потреб споживачів освітніх послуг.

«Професійна компетентність учителя географії в системі навчання STEM»

Розробники / розробниці програми:

Філончук З. В., к. пед. н., доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін, завідувачка нав-чально-методичної лабораторії географії та економіки

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • інституційна (очна/денна)

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Викладач
  • Вчитель

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Географія

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
  • Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 

(очна форма навчання)

 


 

 

З м і с тВЛСП
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний
Формування компетентнісного освітнього середовища засобами STEM-освіти
1.1.Компетентнісний потенціал навчальних дисциплін освітніх галузей у закладах загальної середньої освіти42 2
1.2.Наукові, дидактичні, організаційні й технологічні аспекти STEM-освіти42 2
 Усього84 4
Модуль 2. Професійно-діяльнісний
Наскрізне навчання як складова STEM-освіти
2.1.Наскрізна змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток» в інтегрованих проектах22  
2.2.Реалізація наскрізної змістової лінії «Підприємливість та фінансова грамотність» на уроках географії2 2 
Роль ІКТ у підготовці STEM-уроків з географії
2.3.Технологія доповненої реальності як засіб удосконалення шкільного освітнього середовища42 2
2.4.Використання технологій web 2.0 та web 3.0 у процесі викладання географії42 2
STEM-методики на уроках географії
2.5Методичні аспекти конструювання STEM-уроку з географії42 2
2.6CLIL як засіб STEM-освіти4  4
 Усього208210
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний
3.1.Тестування2  2
 Разом 3012216

Розуміє ключові поняття компетентнісної освіти та STEM-навчання;

Знає  міжнародне і вітчизняне законодавство в галузі освіти;

володіє науково обґрунтованими методами та технологіями щодо організації власної професійної діяльності.

розуміє роль наскріз-ного навчання;

використовує сучасні  інформаційно-комуні-каційні технології в освітньому процесі; 

створює сприятливі умови для навчання та розвитку особистості учня;

демонструє розуміння послідовності етапів конструювання STEM-уроку з геогра-фії;

організовує освітній процес на компетент-нісних засадах.

здійснює рефлексію діяльності;

 проєктує власну програму професій-ного розвитку.