«Актуальні проблеми філологічної підготовки вчителя-словесника»
Мета програми полягає у формуванні необхідних для ефективної роботи компетентностей учителів зарубіжної літератури та російської мови закладів загальної середньої освіти; у ознайомленні вчителів з різними підходами до модернізації процесу навчання на основі здобутків сучасної педагогіки, лінгводидактики, літературознавства; у сприянні розширенню методичного діапазону словесників, у поглибленні знань про перспективні педагогічні технології.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Левандовська О.І., завідувачка навчально-методичної лабораторії зарубіжної літератури та мов національних меншинНапрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Зарубіжна література
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2. Предметно-методична компетентність
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна форма навчання)
Тема модуля | Лекції | Практичні | Семінарські | Усього | |
1. | Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | ||||
1.1. | Формування ключових компетентностей у контексті положень Нової української школи | 2 | 2 | ||
1.2. | Культура мовлення як невід'ємний складник професійної компетентності вчителя | 2 | 2 | ||
Усього: | 2 | 2 | 4 | ||
2. | Модуль 2. Професійно-діяльнісний | ||||
2.1. | Актуальні проблеми філологічної підготовки вчителя-словесника | 2 | 2 | ||
2.2. | Реалізація наскрізних ліній ключових компетентностей під час вивчення шкільного курсу зарубіжної літератури | 2 | 2 | ||
2.3. | Аналіз літературних творів: традиційні та нетрадиційні шляхи. | 2 | 2 | ||
2.4 | Стратегія виховання покоління Z за рефлексивно-проєктною парадигмою освіти. | 2 | 2 | ||
2.5. | Інтегрований урок, методика проведення в умовах Нової української школи. | 2 | 2 | ||
2.6. | Інформаційно-цифрова компетентність сучасного вчителя. | 6 | 6 | ||
2.7. | Нормативно-методичний супровід викладання літератури та мов національних меншин. Державний стандарт базової середньої освіти. | 2 | 2 | ||
2.8. | Основи формувального оцінювання | 2 | 2 | ||
2.9. | Інноваційні технології навчання як засіб формування ключових компетентностей здобувачів освіти
| 2 | 2
| ||
2.10. | Діти з особливими освітніми потребами: специфіка навчання та виховання | 2 | 2
| ||
Усього: | 4 | 10 | 10 | 24 | |
3. | Модуль 3.Рефлексивно-аналітичний | ||||
3.1. | Тестування | 2 | 2 | ||
Усього: | 2 | 2 | |||
Усього: | 6 | 12 | 12 | 30 |
Знання компетентнісного потенціалу базової середньої освіти та вимог до обов'язкових результатів навчання із : зарубіжної літератури у перекладі українською мовою;
мови та літератури відповідного корінного народу/національної меншини.
Мовно-комунікативна компетентність (здатність до спілкування державною мовою,здатність розвивати мовно-комунікативну компетентність вучнів)
Предметно-методична компетентність (здатність до використання предметних знань в освітньому процесі,
до інтеграції предметних знань з різних освітніх галузей,до добору й застосування доцільних форм, методів, технологій та засобів навчання).
Застосування сучасних змісту освіти, методик і технологій; безперервний професійний розвиток.
Практичне ознайомлення з особливостями використання методичного інструментарію сучасного уроку.
Прогностична компетентність:
здатність до прогнозування результатів освітнього процессу, до його планування.
Інноваційна компетентність. Здатність до застосування наукових методів пізнання в освітньому процесі
Здатність до використання освітніх інновацій у професійній діяльності .
Практичне ознайомлення з особливостями використання методичного інструментарію сучасного уроку.
Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності, здатність до використання відкритих ресурсів, інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій в освітньому процесі.
Предметна компетентність, знання нормативних документів, навчальних програм, принципів їх побудови, структур; основних положень пояснювальної записки, основних вимог до навчальних досягнень школярів.
Оцінювальна компетентність
Здатність до здійснення оцінювання результатів навчання учнів.
Рефлексія вчителя щодо власне науково-педагогічної, методичної та самоосвітньої підготовки до виконання завдань Нової української школи; відпрацювання вміння репрезентувати власний педагогічний досвід, уміння будувати власну самоосвітню траєкторію в між курсовий період.
Інклюзивна компетентність.
Створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами.