«Професійне зростання вчителів німецької мови в умовах неперервної освіти»
Мета програми вдосконалення фахової, інформаційної, мовленнєвої, компетентностей учителів німецької мови закладів загальної середньої освіти, що необхідні для ефективної роботи в процесі викладання німецької мови, здатних до творчої науково-педагогічної діяльності, безперервної самоосвіти та професійного самовдосконалення

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Вострікова В.В., доцентка кафедри теорії і методики викладання навчальних дисциплінНапрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Іноземна мова (німецька мова)
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А1.3. Здатність забезпечувати навчання учнів іноземній мові та спілкуватися іноземною мовою у професійному колі (для вчителів іноземної мови)
- А2. Предметно-методична компетентність
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
- Д2. Здатність до навчання впродовж життя
- Д2.1. Здатність визначати умови та ресурси професійного розвитку впродовж життя
- Д2.2. Здатність взаємодіяти з іншими вчителями на засадах партнерства та підтримки (у рамках наставництва, супервізії тощо)
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна форма навчання)
№ | З м і с т | В | Л | С | П |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | |||||
1.1. | Формування соціальної і громадянської компетентностей здобувачів освіти | 4 | 4 | ||
1.2. | Розвиток культури професійного мовлення вчителів-предметників | 4 | 1 | 3 | |
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | |||||
2.1. | Лексичний матеріал та його семантизація на уроках німецької мови
| 4 | 4 | ||
2.2. | Спецкурс «Формування основних умінь з використанням цифрових технологій на уроках німецької мови» | 14 | 2 | 12 | |
2.3. | Сучасні підходи до викладання країнознавства на уроках німецької мови
| 2 | 2 | ||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1. | Тестування | 2 | 2 | ||
Разом | 30 |
Володіння навичками розв'язання педагогічних, навчально-виховних та науково-методичних завдань.
Уміння викликати в учнів потребу користуватись іноземною мовою як на заняттях, так і в ситуаціях, спеціально створених вчителем, так і в позаурочний час у позакласній роботі з німецької мови, уміло застосовувати різноманітні методи, форми, прийоми навчання та сучасні технічні засоби навчання в різних умовах для навчання всіх видів мовленнєвої діяльності.
Демонстрація розуміння послідовності етапів організації педагогічної діяльності на компетентнісних засадах.