Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА»

Мета програми полягає у формуванні компетентностей учителів музичного мистецтва закладів загальної середньої освіти, необхідних для досягнення мети та виконання завдань, визначених Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти; формування та розвиток інформаційно-комунікаційних навичок, медійної грамотності; удосконалити професійні компетентності учителів мистецької освітньої галузі щодо сучасної стратегії методики викладання музичного мистецтва у контексті Концепції «Нова українська школа»

«РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА»

Розробники / розробниці програми:

Шамбір Н.В., завідувачка навчально-методичної лабораторії мистецтвознавчих дисциплін

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • цифрова компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • інституційна (очна/денна)

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Викладач
  • Вчитель

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Мистецтво (музичне)

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
  • А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
  • Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
  • Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
  • Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів

 

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 

курсів підвищення кваліфікації вчителів

МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

 

 

Зміст

Кількість годин
ВЛСП
         МОДУЛЬ І. ІНФОРМАЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ  
1.1Атестація педагогічних кадрів: сучасний стан та перспективи22  
1.2Діти з особливими освітніми потребами: специфіка навчання та виховання 22  
1.3Ділове українське мовлення2  2
  64 2
          МОДУЛЬ II. ПРОФЕСІЙНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ  
2.1Формування ключових компетентностей у контексті положень Нової української школи42 2
2.2Програмно-методичне забезпечення викладання предметів мистецької освітньої галузі в закладах загальної середньої освіти22  
2.3Методика викладання сучасного уроку музичного мистецтва42 2
2.4Художньо-педагогічні технології при викладанні мистецьких дисциплін42 2
2.5Використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання: онлайн-сервіси на уроках мистецьких дисциплін. 42 2
2.6Використання технологій web 2.0 та web 3.0 у процесі викладання шкільних предметів42 2
  2212 10
         МОДУЛЬ ІII. РЕФЛЕКСИВНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ 
3.1

Тестування

 

2  2
  2  2
                                                         Разом:3016 14

Здатність до творчого пошуку й реалізації нових ідей, до самопрезентації та результатів своєї професійної діяльності;

здатність до керування власним життям і кар`єрою;

здатність до забезпечення сприятливих умов в освітньому середовищі для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів;

здатність до спілкування державною мовою та розвиток мовно- комунікативної компетентності;

знання концептуальних засад реформування мистецької освітньої галузі;

готовність до ефективного використання в практичній діяльності основних принципів, методів та підходів до навчання мистецтву;

формування загальнокультурної, естетичної та предметної мистецької компетентності у здобувачів освіти; 

володіння прикладними інструментами, необхідними для того, щоб розвинути креативне мислення у здобувачів освіти;

здатність орієнтуватися в інформаційному просторі;

здатність до використання інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій в освітньому процесі;

виявлення рівня засвоєння теоретичних і практичних знань щодо сучасної методики викладання музичного мистецтва.