«Розвиток професійної компетентності учителів початкових класів і вихователів груп подовженого дня»
Мета програми полягає у формуванні компетентностей учителів початкових класів і вихователів ГПД закладів загальної середньої освіти, необхідних для досягнення мети та виконання завдань, визначених Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Мусієнко В. С., к.п.н., старша викладачка кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій, завідувачка навчально-методичної лабораторії корекційної педагогіки і психологіїНапрями підвищення кваліфікації:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вихователь
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Початкова школа
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
- В2.5. Здатність надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна форма навчання)
№ | З м і с т | В | Л | С | П |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | |||||
1.1. | Основні аспекти трудового законодавства для працівників освіти | 2 | 2 | ||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | |||||
2.1. | Сучасна педагогічна психологія | ||||
2.1.1 | Формування толерантного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами та їх сімей | 2 | 2 | ||
2.2. | Організація ефективного і безпечного освітнього середовища | ||||
2.2.1 | Інноваційні технології виховання особистості | 4 | 2 | 2 | |
2.2.2 | Медіакомпетеність педагога в сучасному інформаційному просторі | 4 | 2 | 2 | |
2.2.3. | Превентивне виховання дітей та шкільної молоді в позакласній та позашкільній роботі | 2 | 2 | ||
2.2.4 | Інтегрований урок – шлях до цілісного сприйняття учнями початкових класів навколишнього світу | 2 | 2 | ||
2.2.5. | Розвиток громадянських компетентностей учнів Нової української школи | 4 | 2 | 2 | |
2.2.6. | Виховний інструментарій педагога Нової української школи | 2 | 2 | ||
2.3 | Основи інклюзивної освіти | ||||
2.3.1 | Особливості організації інклюзивного освітнього середовища: принципи універсального дизайну та розумного пристосування, ресурсна кімната, медіатека | 5 | 2 | 3 | |
Разом | 25 | 14 | 11 | ||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1. | Настановне заняття | 1 | 1 | ||
3.2. | Тестування | 2 | 2 | ||
Разом | 3 | 1 | |||
Разом | 30 | 16 | 2 | 12 |
Знати зміст основних державних та нормативно-інструктивних документів, що регламентують роботу учителів початкових класів і вихователів груп подовженого дня.
Розуміти ключові поняття виховної роботи;
володіти науково обґрунтованими методами та сучасними технологіями щодо організації власної професійної діяльності з урахуванням особливостей і вимог Нової української школи;
організовувати освітній процес, спираючись на використання теоретичних знань і практичних умінь, набутих під час вивчення програми курсів.
Виробити звичку рефлексувати власну професійну діяльність та працю колег.