Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Професійне зростання вчителя фізики в умовах Нової української школи»

Метою програми підвищення кваліфікації вчителів фізики є підвищення рівня сформованості базових компетентностей: доповнення, розширення, розвиток теоретичних і практичних знань, умінь, навичок та формування предметних компетентностей в умовах зростання вимог до рівня професійної кваліфікації вчителя фізики, оволодіння вчителями сучасними методами розв’язання педагогічних завдань, що постають перед Новою українською школою.

«Професійне зростання вчителя фізики в умовах  Нової української школи»

Розробники / розробниці програми:

Шолохова Н.С., завідувачка навчально-методичної лабораторії математики, фізики та астрономії

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»

Форма підвищення кваліфікації:

  • інституційна (очна/денна)

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Викладач
  • Вчитель

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Фізика

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
  • А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б1. Психологічна компетентність
  • В2. Здоров’язбережувальна компетентність
  • В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
  • Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів

Навчально-тематичний  план

№з/пНазви    теоретичних  розділівлпсв
1.Модуль 1.Інформаційно-мотиваційний
1.1Ділове українське мовлення 2 2
1.2Безпечне навчальне середовище2  2
 Усього:22 4
2.Модуль 2. Професійно-діяльнісний
2.1Формування громадянської компетентності на уроках фізики2  2
2.2Формування здоровязбережувальної компетентності учнів на прикладах чутливості людини до геліометеотропних чинників під час вивчення фізики2  2
2.3Демонстраційний фізичний експеримент на нестандартному обладнання в умовах Нової української школи 4 4
2.4

Задачі прикладного 

змісту, як засіб формування економічної та підприємницької компетентності

 2 2
2.5Впровадження елементів STEM-освіти в освітній процес (майстер-клас) 4 4
2.6Механізм цілеспрямованого формування розумових дій учнів під час вивчення фізики2  2
2.7Психолого-педагогічні аспекти роботи з обдарованими дітьми2  2
2.8Інформаційно-цифрова компетентність сучасного вчителя: розвиваємо себе та учнів2  2
2.9Інноваційні засоби моніторингу результатів навчальної діяльності учнів 2 2
2.10Методика автоматизації   компетентнісного  підходу  під час викладання навчальних дисциплін 2 2
 Усього:1014 24
3.Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний
3.1.Тестування 2 2
 Усього: 2 2
 Усього:1218 30

 

Здатність до спілкування державною мовою, здатність розвивати мовно-комунікативну компетентність в учнів.

Здатність усвідомлення ціннісної значущості фізичного, психологічного і морального здоров’я суб’єктів освітнього процесу.

Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу; здатність усвідомлювати та поціновувати взаємозалежність людей і систем у глобальному світі.

Здатність здійснювати профілактично-просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни.

Здатність до проєктування осередків навчання, виховання та розвитку учнів в освітньому середовищі.

Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання задач.

Здатність прогнозувати результати освітнього процесу.

Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів; здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів; здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію,  оперувати нею у професійній діяльності, здатність до використання відкритих ресурсів, інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій в освітньому процесі.

Оцінювальна компетентність: здатність до здійснення оцінювання результатів навчання учнів.

Здатність до використання освітніх  інновацій у професійній діяльності.