«Професійне зростання вчителя фізики в умовах Нової української школи»
Метою програми підвищення кваліфікації вчителів фізики є підвищення рівня сформованості базових компетентностей: доповнення, розширення, розвиток теоретичних і практичних знань, умінь, навичок та формування предметних компетентностей в умовах зростання вимог до рівня професійної кваліфікації вчителя фізики, оволодіння вчителями сучасними методами розв’язання педагогічних завдань, що постають перед Новою українською школою.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Шолохова Н.С., завідувачка навчально-методичної лабораторії математики, фізики та астрономіїНапрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Фізика
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1. Психологічна компетентність
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
- Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
Навчально-тематичний план
№з/п | Назви теоретичних розділів | л | п | с | в |
---|---|---|---|---|---|
1. | Модуль 1.Інформаційно-мотиваційний | ||||
1.1 | Ділове українське мовлення | 2 | 2 | ||
1.2 | Безпечне навчальне середовище | 2 | 2 | ||
Усього: | 2 | 2 | 4 | ||
2. | Модуль 2. Професійно-діяльнісний | ||||
2.1 | Формування громадянської компетентності на уроках фізики | 2 | 2 | ||
2.2 | Формування здоровязбережувальної компетентності учнів на прикладах чутливості людини до геліометеотропних чинників під час вивчення фізики | 2 | 2 | ||
2.3 | Демонстраційний фізичний експеримент на нестандартному обладнання в умовах Нової української школи | 4 | 4 | ||
2.4 | Задачі прикладного змісту, як засіб формування економічної та підприємницької компетентності | 2 | 2 | ||
2.5 | Впровадження елементів STEM-освіти в освітній процес (майстер-клас) | 4 | 4 | ||
2.6 | Механізм цілеспрямованого формування розумових дій учнів під час вивчення фізики | 2 | 2 | ||
2.7 | Психолого-педагогічні аспекти роботи з обдарованими дітьми | 2 | 2 | ||
2.8 | Інформаційно-цифрова компетентність сучасного вчителя: розвиваємо себе та учнів | 2 | 2 | ||
2.9 | Інноваційні засоби моніторингу результатів навчальної діяльності учнів | 2 | 2 | ||
2.10 | Методика автоматизації компетентнісного підходу під час викладання навчальних дисциплін | 2 | 2 | ||
Усього: | 10 | 14 | 24 | ||
3. | Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | ||||
3.1. | Тестування | 2 | 2 | ||
Усього: | 2 | 2 | |||
Усього: | 12 | 18 | 30 |
Здатність до спілкування державною мовою, здатність розвивати мовно-комунікативну компетентність в учнів.
Здатність усвідомлення ціннісної значущості фізичного, психологічного і морального здоров’я суб’єктів освітнього процесу.
Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу; здатність усвідомлювати та поціновувати взаємозалежність людей і систем у глобальному світі.
Здатність здійснювати профілактично-просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни.
Здатність до проєктування осередків навчання, виховання та розвитку учнів в освітньому середовищі.
Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання задач.
Здатність прогнозувати результати освітнього процесу.
Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів; здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів; здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності, здатність до використання відкритих ресурсів, інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій в освітньому процесі.
Оцінювальна компетентність: здатність до здійснення оцінювання результатів навчання учнів.
Здатність до використання освітніх інновацій у професійній діяльності.