Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Формування професійних компетентентностей вчителів хімії»

Мета програми полягає у розвитку професійної компетентностей учителів хімії закладів загальної середньої освіти, необхідних для якісної роботи з учнями, яка спрямована на пізнання власної самонавченості, самореалізації, самооцінювання власної діяльності

«Формування професійних компетентентностей вчителів хімії»

Розробники / розробниці програми:

Юзбашева Г.С. к.п.н., доцентка, доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
  • формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти)
  • цифрова компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • інституційна (очна/денна)

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Викладач
  • Вчитель

Перелік загальних компетентностей:

  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Хімія

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Г1. Прогностична компетентність
  • Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

курсів підвищення кваліфікації вчителів хімії з теми

«Формування професійних компетентностей учителів хімії»

(очна форма навчання)

Назви занятьК-сть годин
ЛПСУсього 
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний2  2 
1Історія Херсонщини від античності до сьогодення2  2 
Модуль 2. Професійно-діяльнісний1214 26 
 Компетентнісний потенціал навчальної дисципліни (хімія)22 4 
 

Реалізація наскрізної змістової лінії «Підприємливість та фінансова грамотність» у сучасній шкільній освіті для природничих дисциплін

 

 

 4 4 
 Технологія методичного квесту навчальної дисципліни (хімія)22 4 
 Методика автоматизації компетентнісного підходу під час викладання природничих дисциплін22 4 
 Формування ключових компетентностей у контексті положень Нової української школи22 4 
 Міжнародне дослідження PISA як орієнтир формування освітньої компетентності школярів2  2 
 Розвиток ключових компетентностей засобами LEGO- конструювання22 4 
Модуль 3.  Рефлексивно-аналітичний 2 2 
1Тестовий контроль 2 2 
 Разом:1416 30 

Знає: історію рідного краю, початок цивілізації на території Херсонщини

Розуміє: розвиток рідного краю (Херсонщина) від античності до сьогодення

Знає: методичні особливості використання сучасних педагогічних технологій; 

природничої і хімічної освіти; сутність освітніх реформ та підходів до навчання Нової української школи;

 мету, завдання, змістові лінії предмета; 

прийоми оцінювання навчальних досягнень учнів на основі компетентнісного підходу;

 навчально-методичне забезпечення викладання предмета.

Розуміє: сутність сучасних освітніх технологій та підходів до навчання; сутність хмарних технологій навчання LMS + Office 365; переваги та недоліки використання е-середовища на базі Microsoft SharePoint та Google S; 

Вміє: модулювати та конструювати ключові компетентності предмету;

складати компетентнісно-орієнтовані завдання з предмету;

використовувати  хмарні сервіси Microsoft та Google у процесі організації групової та проєктної роботи учнів; моделювати сучасний урок.

Виявлення рівня засвоєння відомостей і практичних навичок щодо сучасної методики викладання хімії.