«Формування професійних компетентентностей вчителів хімії»
Мета програми полягає у розвитку професійної компетентностей учителів хімії закладів загальної середньої освіти, необхідних для якісної роботи з учнями, яка спрямована на пізнання власної самонавченості, самореалізації, самооцінювання власної діяльності

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Юзбашева Г.С. к.п.н., доцентка, доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
- формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти)
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Хімія
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Г1. Прогностична компетентність
- Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
курсів підвищення кваліфікації вчителів хімії з теми
«Формування професійних компетентностей учителів хімії»
(очна форма навчання)
№ | Назви занять | К-сть годин | ||||
Л | П | С | Усього | |||
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | 2 | 2 | ||||
1 | Історія Херсонщини від античності до сьогодення | 2 | 2 | |||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | 12 | 14 | 26 | |||
Компетентнісний потенціал навчальної дисципліни (хімія) | 2 | 2 | 4 | |||
Реалізація наскрізної змістової лінії «Підприємливість та фінансова грамотність» у сучасній шкільній освіті для природничих дисциплін
| 4 | 4 | ||||
Технологія методичного квесту навчальної дисципліни (хімія) | 2 | 2 | 4 | |||
Методика автоматизації компетентнісного підходу під час викладання природничих дисциплін | 2 | 2 | 4 | |||
Формування ключових компетентностей у контексті положень Нової української школи | 2 | 2 | 4 | |||
Міжнародне дослідження PISA як орієнтир формування освітньої компетентності школярів | 2 | 2 | ||||
Розвиток ключових компетентностей засобами LEGO- конструювання | 2 | 2 | 4 | |||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | 2 | 2 | ||||
1 | Тестовий контроль | 2 | 2 | |||
Разом: | 14 | 16 | 30 |
Знає: історію рідного краю, початок цивілізації на території Херсонщини
Розуміє: розвиток рідного краю (Херсонщина) від античності до сьогодення
Знає: методичні особливості використання сучасних педагогічних технологій;
природничої і хімічної освіти; сутність освітніх реформ та підходів до навчання Нової української школи;
мету, завдання, змістові лінії предмета;
прийоми оцінювання навчальних досягнень учнів на основі компетентнісного підходу;
навчально-методичне забезпечення викладання предмета.
Розуміє: сутність сучасних освітніх технологій та підходів до навчання; сутність хмарних технологій навчання LMS + Office 365; переваги та недоліки використання е-середовища на базі Microsoft SharePoint та Google S;
Вміє: модулювати та конструювати ключові компетентності предмету;
складати компетентнісно-орієнтовані завдання з предмету;
використовувати хмарні сервіси Microsoft та Google у процесі організації групової та проєктної роботи учнів; моделювати сучасний урок.
Виявлення рівня засвоєння відомостей і практичних навичок щодо сучасної методики викладання хімії.