«РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ХОРЕОГРАФІЇ ТА РИТМІКИ»
Мета програми полягає в підвищенні методичного та практичного рівнів професійної компетентностей учителів хореографії та ритміки закладів загальної середньої освіти відповідно до вимог професійного та освітнього стандартів, визначених Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти; формування та розвиток інформаційно-комунікаційних навичок.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Шамбір Н.В., завідувачка навчально-методичної лабораторії мистецтвознавчих дисциплінНапрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Проєктувальна компетентність
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
- В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
- В2.5. Здатність надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
- Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
- Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
курсів підвищення кваліфікації вчителів
ХОРЕОГРАФІЇ ТА РИТМІКИ
№ |
Зміст | Кількість годин | ||||
В | Л | С | П | |||
МОДУЛЬ І. ІНФОРМАЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ | ||||||
1.1 | Атестація педагогічних кадрів: сучасний стан та перспективи | 2 | 2 | |||
1.2 | Діти з особливими освітніми потребами: специфіка навчання та виховання | 2 | 2 | |||
1.3 | Ділове українське мовлення | 2 | 2 | |||
6 | 4 | 2 | ||||
МОДУЛЬ II. ПРОФЕСІЙНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ | ||||||
2.1 | Формування ключових компетентностей у контексті положень Нової української школи | 2 | 2 | |||
2.2 | Реалізація наскрізної змістової лінії «Здоров’я і безпека» в освітньому процесі Нової української школи | 4 | 2 | 2 | ||
2.3 | Сучасна методика викладання хореографії та ритміки | 4 | 2 | 2 | ||
2.4 | Розвиток здоров’язбережувальних компетентностей в освітньому процесі середньої освіти | 4 | 2 | 2 | ||
2.5 | Особливості підбору музичного супроводу на уроках хореографії та ритміки | 4 | 2 | 2 | ||
2.6 | Композиція та постановка танцю | 4 | 2 | 2 | ||
22 | 12 | 10 | ||||
МОДУЛЬ ІII. РЕФЛЕКСИВНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ | ||||||
3.1 | Тестування
| 2 | 2 | |||
2 | 2 | |||||
Разом: | 30 | 16 | 14 |
Здатність до творчого пошуку й реалізації нових ідей, до самопрезентації та результатів своєї професійної діяльності; здатність до керування власним життям і кар`єрою;
здатність до забезпечення сприятливих умов в освітньому середовищі для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів;
здатність до спілкування державною мовою та розвиток мовно- комунікативної компетентності.
Знання концептуальних засад реформування мистецької освітньої галузі;
готовність до ефективного використання в практичній діяльності основних принципів, методів та підходів до навчання;
формування загальнокультурної, естетичної та предметної мистецької компетентності у здобувачів освіти;
володіння прикладними інструментами, необхідними для того, щоб розвинути здатність створювати естетичне середовище в закладі освіти;
засвоєння концепції, принципів, основних підходів до викладання хореографії та ритміки;
удосконалення методики складання комплексу вправ з ритмічної гімнастики; основні позиції рук і ніг при виконанні вправ з хореографії; правила користування опорою при виконанні вправ з хореографії.
Виявлення рівня засвоєння теоретичних і практичних знань щодо сучасної методики викладання хореографії та ритміки.