«РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «МИСТЕЦТВО» ТА ХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ»
Мета програми полягає у формуванні компетентностей учителів інтегрованого курсу «Мистецтво» та художньої культури закладів загальної середньої освіти, необхідних для досягнення мети та виконання завдань, визначених Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти; формування та розвиток інформаційно-комунікаційних навичок, медійної грамотності; удосконалити професійні компетентності вчителів мистецької освітньої галузі щодо сучасної стратегії методики викладання мистецтва у контексті Концепції «Нова українська школа».

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Шамбір Н.В., завідувачка навчально-методичної лабораторії мистецтвознавчих дисциплінНапрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Мистецтво
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
- Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
- Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
курсів підвищення кваліфікації вчителів
ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «МИСТЕЦТВО» ТА ХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ
№ |
Зміст | Кількість годин | ||||
В | Л | С | П | |||
МОДУЛЬ І. ІНФОРМАЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ | ||||||
1.1 | Атестація педагогічних кадрів: сучасний стан та перспективи | 2 | 2 | |||
1.2 | Діти з особливими освітніми потребами: специфіка навчання та виховання | 2 | 2 | |||
1.3 | Ділове українське мовлення | 2 | 2 | |||
6 | 4 | 2 | ||||
МОДУЛЬ II. ПРОФЕСІЙНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ | ||||||
2.1 | Формування ключових компетентностей у контексті положень Нової української школи | 4 | 2 | 2 | ||
2.2 | Програмно-методичне забезпечення викладання предметів мистецької освітньої галузі в закладах загальної середньої освіти | 2 | 2 | |||
2.3 | Особливості реалізації навчальної програми з інтегрованого курсу «Мистецтво» в умовах Нової української школи | 4 | 2 | 2 | ||
2.4 | Художньо-педагогічні технології при викладанні мистецьких дисциплін | 4 | 2 | 2 | ||
2.5 | Використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання: онлайн-сервіси на уроках мистецьких дисциплін. | 4 | 2 | 2 | ||
2.6 | Використання QR-кодів в організації освітнього процесу сучасної школи. | 4 | 2 | 2 | ||
22 | 12 | 10 | ||||
МОДУЛЬ ІII. РЕФЛЕКСІЙНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ | ||||||
3.1 | Тестування
| 2 | 2 | |||
2 | 2 | |||||
Разом: | 30 | 16 | 14 |
Здатність до творчого пошуку й реалізації нових ідей, до самопрезентації та результатів своєї професійної діяльності;
здатність до керування власним життям і кар`єрою;
здатність до забезпечення сприятливих умов в освітньому середовищі для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів;
здатність до спілкування державною мовою та розвиток мовно-комунікативної компетентності.
Знання концептуальних засад реформування мистецької освітньої галузі;
готовність до ефективного використання в практичній діяльності основних принципів, методів та підходів до навчання мистецтву;
формування загальнокультурної, естетичної та предметної мистецької компетентності у здобувачів освіти;
володіння прикладними інструментами, необхідними для того, щоб розвинути
креативне мислення у здобувачів освіти;
здатність створювати естетичне середовище в закладі освіти;
здатність орієнтуватися в інформаційному просторі;
здатність до використання інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій в освітньому процесі.
Виявлення рівня засвоєння теоретичних і практичних знань щодо сучасної методики викладання інтегрованого курсу «Мистецтво» та художньої культури.