«Медіаграмотність у професійній діяльності вчителя географії»
Мета програми полягає у розвитку професійної компетентності учителів географії закладів загальної середньої освіти відповідно до основних напрямів державної політики у галузі освіти з урахуванням потреб споживачів освітніх послуг.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Філончук З. В., к.п.н., доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін, завідувачка нав-чально-методичної лабораторії географії та економікиНапрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Географія
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна форма навчання)
№ | З м і с т | В | Л | С | П |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | |||||
1.1 | Компетентнісний потенціал освітніх галузей у межах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти. | 4 | 2 | 2 | |
1.2. | Медіаграмотність в освіті. | 6 | 6 | ||
1.3. | Від навчання за допомогою медіа до вивчення та створення медіа: інформаційно-мотиваційне заняття. | 2 | 2 | ||
Усього | 12 | 4 | 8 | ||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | |||||
2.1. | Компетентнісний підхід до навчання географії у сучасній школі. | 4 | 2 | 2 | |
2.2. | Способи навчання медіаграмотності при вивченні наскрізних тем шкільного курсу географії. | 4 | 2 | 2 | |
2.3. | Медіа та картографічна грамотність. | 4 | 2 | 2 | |
2.4. | Створення персонального інформаційного освітнього середовища педагога. | 4 | 2 | 2 | |
Усього | 16 | 6 | 2 | 8 | |
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1. | Тестування. | 2 | 2 | ||
Разом | 30 | 10 | 2 | 18 |
Розуміє ключові поняття компетентнісної освіти та медіаосвіти;
знає міжнародне і вітчизняне законодавство в галузі освіти;
усвідомлює актуальність впровадження медіаграмотності в освітній процес.
Розуміє роль медіаос-віти у сучасному світі;
використовує сучасні інформаційно-комуні-каційні технології в освітньому процесі;
створює безпечне медіасередовище для навчання та розвитку особистості учня;
демонструє розуміння методики інтеграції елементів медіапеда-гогіки в освітній процес з географії;
організовує освітній процес на компетент-нісних засадах.
Здійснює рефлексію діяльності;
проєктує власну програму професій-ного розвитку.