Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Навчальні екскурсії з географії як педагогічний процес»

Мета програми полягає у розвитку професійної компетентності учителів географії закладів загальної середньої освіти відповідно до основних напрямів державної політики у галузі освіти з урахуванням потреб споживачів освітніх послуг.

«Навчальні екскурсії з географії як педагогічний процес»

Розробники / розробниці програми:

Філончук З. В., к.п.н., доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін, завідувачка навчально-методичної лабораторії географії та економіки

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • інституційна (очна/денна)

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Викладач
  • Вчитель

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Географія

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
  • Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
  • Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 

(очна/дистанційна форма навчання)

 


 

 №

ЗмістУсьогоЛ.П. С.К. (поза сіткою)
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний
1.1.Настановне заняття (знайомство, вступний інструктаж)2 2  
1.2.Компетентнісний потенціал освітніх галузей у межах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти422  
УСЬОГО624  
Модуль 2. Професійно-діяльнісний
2.1.Компетентнісний підхід до навчання географії у сучасній школі422  
2.2.Психолого-педагогічні засади підготовки навчальних екскурсій з географії22   
2.3.Екскурсія як форма організації освітньої діяльності: за сторінками навчальної програми з географії2 2  
2.4.Віртуальні екскурсії у роботі вчителя географії: технології створення422  
2.5.Методичні аспекти організації та проведення віртуальних екскурсій та мандрівок42 2 
2.6.Сторітелінг в навчанні географії за допомогою сервісів Web 2.04 4  
УСЬОГО208102 
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний
3.1.Тематична дискусія «Як побачити світ вдома?»2 2  
3.2.Зворотний зв'язок. Тестування2 2  
 УСЬОГО 4 4  
 Консультації з актуальних питань теми курсів     4
 Загальна кількість годин301020  

Розуміє ключові поняття компетентнісної освіти;

знає міжнародне і вітчизняне законодавство в галузі освіти;

володіє науково обґрунтованими методами та технологіями щодо організації власної професійної діяльності.

Розуміє сутність і роль компетентнісного навчання географії;

використовує сучасні  інформаційно-комуні-каційні технології в освітньому процесі; 

створює сприятливі умови для розвитку особистості учня під час проведення нав-чальних екскурсій;

демонструє розуміння послідовності етапів в організації навчальних екскурсій;

організовує освітній процес на компетент-нісних засадах.

Здійснює рефлексію діяльності;

 проєктує власну програму професій-ного розвитку.