«Навчальні екскурсії з географії як педагогічний процес»
Мета програми полягає у розвитку професійної компетентності учителів географії закладів загальної середньої освіти відповідно до основних напрямів державної політики у галузі освіти з урахуванням потреб споживачів освітніх послуг.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Філончук З. В., к.п.н., доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін, завідувачка навчально-методичної лабораторії географії та економікиНапрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Географія
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна/дистанційна форма навчання)
№ | Зміст | Усього | Л. | П. | С. | К. (поза сіткою) |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | ||||||
1.1. | Настановне заняття (знайомство, вступний інструктаж) | 2 | 2 | |||
1.2. | Компетентнісний потенціал освітніх галузей у межах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти | 4 | 2 | 2 | ||
УСЬОГО | 6 | 2 | 4 | |||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | ||||||
2.1. | Компетентнісний підхід до навчання географії у сучасній школі | 4 | 2 | 2 | ||
2.2. | Психолого-педагогічні засади підготовки навчальних екскурсій з географії | 2 | 2 | |||
2.3. | Екскурсія як форма організації освітньої діяльності: за сторінками навчальної програми з географії | 2 | 2 | |||
2.4. | Віртуальні екскурсії у роботі вчителя географії: технології створення | 4 | 2 | 2 | ||
2.5. | Методичні аспекти організації та проведення віртуальних екскурсій та мандрівок | 4 | 2 | 2 | ||
2.6. | Сторітелінг в навчанні географії за допомогою сервісів Web 2.0 | 4 | 4 | |||
УСЬОГО | 20 | 8 | 10 | 2 | ||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | ||||||
3.1. | Тематична дискусія «Як побачити світ вдома?» | 2 | 2 | |||
3.2. | Зворотний зв'язок. Тестування | 2 | 2 | |||
УСЬОГО | 4 | 4 | ||||
Консультації з актуальних питань теми курсів | 4 | |||||
Загальна кількість годин | 30 | 10 | 20 |
Розуміє ключові поняття компетентнісної освіти;
знає міжнародне і вітчизняне законодавство в галузі освіти;
володіє науково обґрунтованими методами та технологіями щодо організації власної професійної діяльності.
Розуміє сутність і роль компетентнісного навчання географії;
використовує сучасні інформаційно-комуні-каційні технології в освітньому процесі;
створює сприятливі умови для розвитку особистості учня під час проведення нав-чальних екскурсій;
демонструє розуміння послідовності етапів в організації навчальних екскурсій;
організовує освітній процес на компетент-нісних засадах.
Здійснює рефлексію діяльності;
проєктує власну програму професій-ного розвитку.