«Сучасна методика викладання захисту України та основ медичних знань»
Мета програми полягає у формуванні компетентностей учителів захисту України та основ медичних знань закладів загальної середньої освіти, необхідних для досягнення мети та виконання завдань, визначених Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Бардачова О.С., завідувачка навчально-методичної лабораторії фізичної культури та захисту УкраїниНапрями підвищення кваліфікації:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Захист Вітчизни
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
- В2.5. Здатність надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна форма навчання)
№ | З м і с т | В | Л | С | П |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | |||||
1.1. | Компетентнісний потенціал навчальних дисциплін освітніх галузей у закладах загальної середньої освіти | 6 | 4 | 2 | |
1.2. | Формувальне оцінювання: сутність, принципи, види та техніки | 6 | 6 | ||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | |||||
2.1. | Розвиток громадянських компетентностей учнів Нової української школи | 4 | 4 | ||
2.2. | Національно-патріотичне виховання учнів у закладах загальної середньої освіти | 4 | 4 | ||
2.3. | Реалізація наскрізної змістовної лінії «здоров’я та безпека» в освітньому процесі НУШ | 4 | 2 | 2 | |
2.4. | Сучасні вимоги до уроків захисту України | 4 | 2 | 2 | |
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1. | Зворотній зв'язок від слухачів. Тестування. | 2 | 2 | ||
Разом | 30 | 8 | 6 | 16 |
Предметно-методична компетентність:
- здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та уміння , спільні для всіх компетентностей;
- здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах
формувального оцінювання.
-основних завдань з розвитку громадянських компетентностей, ролі та функції вчителя захисту України та основ медичних знань в умовах НУШ;
-здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів;
Здоров’язбережувальна компетентність:
- використовувати здоров’язбережу -вальні технології під час освітнього процесу;
Предметно-методична компетентність:
здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів.
Високий рівень засвоєння знань даної програми