Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

ПРОГРАМА фахового підвищення кваліфікації педагогічних працівників класів (груп) з інклюзивним та інтегрованим навчанням закладів освіти

Мета програми полягає у формуванні компетентностей педагогічних працівників закладів освіти, необхідних для ефективної роботи в інклюзивному освітньому середовищі відповідно до існуючого нормативно-правового забезпечення, сучасного розуміння інклюзивного навчання

ПРОГРАМА фахового підвищення кваліфікації педагогічних працівників класів (груп) з інклюзивним та інтегрованим навчанням закладів освіти

Розробники / розробниці програми:

Юдіна О.В. – завідувачка ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», викладач кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • інституційна (очна/денна)

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Асистент вихователя
  • Асистент вчителя

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: знання індивідуальних методів навчання дитини задля забезпечення цілісного розвитку її особистості

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б3. Компетентність педагогічного партнерства
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
  • Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
  • Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ФАХОВОГО ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ КЛАСІВ (ГРУП) З ІНКЛЮЗИВНИМ ТА ІНТЕГРОВАНИМ НАВЧАННЯМ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ

 

Модулі, 

теми занять

  
ЛекціїПрактичніСемінарськіВсього
1. ІНФОРМАЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ МОДУЛЬ
1.1. Реалізація ідеї інклюзії в освіті: вітчизняний і світовий досвід22 4 
1.2. Розвиток громадянських компетентностей учнів Нової української школи 22 4 
Всього передбачено годин за планом44 8 
2. ПРОФЕСІЙНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ МОДУЛЬ
2.1. Інклюзивна освіта: концепти та актуальні тенденції22 4 
2.2. Професійне співробітництво в інклюзивному закладі освіти 22 4 
2.3. Індивідуальна програма розвитку дитини з особливими потребами в умовах інклюзивного навчання 4 4 
2.4.Психологічна готовність педагога до впровадження інклюзії в сучасні заклади освіти 22 4 
2.6. Особливості організації інклюзивного освітнього середовища: принципи універсального дизайну та розумного пристосування, ресурсна кімната, медіатека22 4 
Разом годин на модуль812 20 
3. РЕФЛЕКСИВНО-АНАЛІТИЧНИЙ МОДУЛЬ
3.1.  Підсумковий контроль 2 2 

Будуть знати:  про досвід впровадження інклюзивного навчання в закладах освіти України та світу

Будуть знати: сутність основних демократичних понять, місце громадянських компетентностей у Концепції НУШ

Будуть знати: сутність і зміст поняття «інклюзивна освіта», переваги інклюзивної освіти для усіх учасників освітнього процесу, законодавство України щодо забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на якісну освіту

Будуть знати: командний підхід як одна з умов запровадження інклюзивної освіти.

Завдання та основні функції учасників команди супроводу. Організація роботи команди супроводу: надання психолого-педагогічних і корекційно-розвивальних послуг. Норми та правила ведення педагогічної документації

Будуть знати: нормативне забезпечення, що регламентує створення ІПР. Структура і функції ІПР. Визначення навчальних цілей і завдань. Відповідність критеріям «SMART». Визначення пріоритетності навчальних цілей. адаптацій і модифікацій під час планування освітнього процесу

Будуть розуміти: значення різних почуттів і їхній вплив на психологічну готовність педагога до освітнього процесу і міжособистісної взаємодії з дітьми з особливостями психофізичного розвитку і їхніми батьками

Будуть знати: поняття та основні стратегії розбудови інклюзивного освітнього середовища за принципами універсального дизайну навчання та його розумного пристосування, важливості безбар’єрного навчання в контексті українського законодавства