ПРОГРАМА фахового підвищення кваліфікації педагогічних працівників класів (груп) з інклюзивним та інтегрованим навчанням закладів освіти на тему «Сучасні освітні технології в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами»
Мета програми полягає у формуванні компетентностей педагогів, необхідних для ефективної роботи в інклюзивному освітньому середовищі відповідно до існуючого нормативно-правового забезпечення, сучасного розуміння інклюзивного навчання

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Юдіна О.В. – завідувачка ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», викладач кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освітиНапрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Асистент вихователя
- Асистент вчителя
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: знання індивідуальних методів навчання дитини задля забезпечення цілісного розвитку її особистості
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Б1. Психологічна компетентність
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ФАХОВОГО ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ
педагогічних працівників класів(груп) з інклюзивним
та інтегрованим навчанням закладів освіти
НА ТЕМУ «СУЧАСНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ В РОБОТІ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ»
Модулі, теми занять | |||||
Лекції | Практичні | Семінарські | Всього | ||
1. ІНФОРМАЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ МОДУЛЬ | |||||
1.1. Організація освітнього процесу з використанням сучасних педагогічних технологій | 2 | 2 | 4 | ||
1.2. Інноваційні технології виховання особистості | 2 | 2 | 4 | ||
Всього передбачено годин за планом | 4 | 4 | 8 | ||
2. ПРОФЕСІЙНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ МОДУЛЬ | |||||
2.1. Використання інноваційних технологій для розвитку зв’язного мовлення дітей | 2 | 2 | 4 | ||
2.2. Інноваційні освітні технології для розвитку математичної компетенції дітей з особливими потребами | 2 | 2 | 4 | ||
2.3. Нейропсихологічні ігри в роботі сучасного педагога | 4 | 4 | |||
2.4 Гейміфікація в сучасному освітньому середовищі | 4 | 4 | |||
2.5.Організація ефективного впровадження гейміфікації навчального процесу із застосуванням медіа засобів
| 4 | 4 | |||
Разом годин на модуль | 4 | 16 | 20 | ||
3. РЕФЛЕКСИВНО-АНАЛІТИЧНИЙ МОДУЛЬ | |||||
3.1. Підсумковий контроль | 2 | 2 | |||
Разом годин на модуль | 2 | 2 |
Будуть знати: сутність понять «технологія», «освітні технології», «педагогічні технології». Класифікація освітніх технологій (педагогічні, соціально-виховні, інформаційно-комунікаційні)
Можуть робити: вибір оптимальних технологій відповідно до індивідуальних можливостей учнів, рівня їх підготовки, умов
Будуть знати: особливості використання методу творчо-пізнавальної діяльності кубики історій «Rory’s story cubes» на заняттях з розвитку мовлення. Використання технології сторітеллінг для розвитку зв’язного мовлення дошкільників.
Будуть знати: особливості формування математичних уявлень за допомогою освітніх технологій. Етапи роботи за методиками «Нумікон», «Палички Кюїзенера»
Будуть знати: основні поняття нейропсихології та напрямки вивчення нейропсихології (клінічна, реабілітаційна, дитяча)
Будуть уміти: методичний супровід нейропсихологічних вправ
Будуть знати: про застосування ігрових методик в неігрових ситуаціях. Як створити таке інформаційно-навчальне середовище, яке б сприяло самостійному, активному прагненню учнів до отримання знань
Будуть знати: види сервісів web 2.0 та web 3.0 (вікі-технології, блогосфера, соціальні мережі, інтелектуальні карти, сервіси для роботи з відео, сервіси для роботи з презентаціями, онлайн-графіка
Виявлення рівня засвоєння відомостей і практичних навичок щодо застосування інноваційних освітніх технологій в роботі з дітьми з ООП