Підвищення кваліфікації заступників директорів з виховної роботи «Розвиток професійної компетентності заступників директорів з виховної роботи»
Метою проведення курсів є вдосконалення інтелектуально-пізнавальної, мотиваційно-ціннісної та практично-діяльністної сфер особистості слухачів, підвищення їх професійної компетентності та культури, формування компетентностей заступників директорів з виховної роботи закладів загальної середньої освіти, необхідних для ефективної роботи відповідно до існуючого нормативно-правового забезпечення

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Гусь Т.Й., завідувачка навчально-методичної лабораторії виховної роботи та позашкільної освітиНапрями підвищення кваліфікації:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Заступник директора
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Розвиток професійної компетентності заступників директорів з виховної роботи
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В3. Проєктувальна компетентність
- В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очно-дистанційна форма навчання)
Назви теоретичних розділів | Кількість годин | |||
Лек. | Практ. | Усього | ||
Модуль 1 | Інформаційно-мотиваційний | |||
- | Сучасна педагогічна психологія | |||
- | Психологічні особливості роботи вчителя з дітьми дошкільного, молодшого шкільного та підліткового віку | 2 | 2 | 4 |
- | Нормативно-правове забезпечення виховного процесу | |||
- | Шляхи захисту інтересів педагогічних працівників | 2 | 2 | |
Разом: | 4 | 2 | 6 | |
Модуль 2. | Професійно-діяльнісний | |||
2.1 | Наукові основи виховної діяльності | |||
- | Громадянське виховання здобувачів освіти: методологічні аспекти | 2 | 2 | |
- | Розвиток життєвої компетентності учнів Нової української школи | 2 | 2 | |
- | Особливості виховання дітей в умовах інклюзивного навчання | 2 | 2 | |
- | Розвиток громадянських компетентностей учнів Нової українські школи | 2 | 2 | |
- | Безпечне освітнє середовище | 2 | 2 | |
2.2 | Наукові основи управління | |||
- | Управління виховною системою закладу освіти | 2 | 2 | |
- | Ділове українське мовлення | 2 | 2 | |
- | Управління превентивним середовищем закладу освіти | 2 | 2 | |
- | Внутрішкільний менеджмент | |||
- | Внутрішкільна діяльність заступника директора з виховної роботи | 4 | 4 | |
- | Контроль і керівництво виховним процесом | 2 | 2 | |
Разом: | 10 | 12 | 22 | |
Модуль 3 | Рефлексино-аналітичний | |||
3.1. | Підсумковий контроль. Тестування | 2 | 2 | |
Разом: | 2 | 2 | ||
Усього: | 14 | 16 | 30 |
Сформованість знань, що визначають в освітньому процесі вікові та індивідуальні особливості учнів
Обізнаність нормативно-правового забезпечення виховного процесу в закладі загальної середньої освіти, захисту інтересів педагогічних працівників
Сформованість знань про сутність психолого-педагогічної категорії «Громадянське виховання здобувачів освіти». Систему роботи закладу загальної середньої освіти щодо забезпечення організації означеного виховного процесу
Обізнаність с пріоритетними завданнями Нової української школи, сформованість умінь будувати освітній процес на засадах компетентнісного підходу
Вміння організувати діяльність дітей і комунікацію з дітьми з особливими освітніми потребами
Розуміння місця громадянських компетентностей у Концепції Нової української школи. Здатність використовувати модель компетентностей для культури демократії в освітньому процесі сучасної школи
Сформованість розуміння ключових понять; способи реагування на ситуації насилля
Сформованість розуміння управління виховною системою закладу освіти. Рівень організації виховної системи, розроблення і удосконалення виховної системи. Використання перспективного досвіду виховної роботи
Сформованість понять «Превентивна педагогіка», «Превентивне виховання» Методи управління діяльністю педагогічним колективом щодо підготовки батьків до превентивного виховання. Алгоритм формування превентивного середовища
Розуміти і знати модель професійної компетентності заступника директора з виховної роботи. Вміти планувати роботу навчального закладу. Знати технологію діяльності заступника директора з виховної роботи
Розуміти критерії ефективності виховної роботи; методику контролю за станом роботи; алгоритм аналізу виховного процесу закладу. Рівень вихованості учнів, готовності до життя
Знати основні види документів та їх мовні і технічні особливості. Вміти складати та оформляти документи
Рефлексія успішності засвоєння знань слухачами протягом періоду навчання