Підвищення кваліфікації заступники керівників закладів освіти «Самоосвіта як засіб розвитку педагогічного колективу й особистості»
Метою програми підвищення кваліфікації є спеціалізоване вдосконалення професійної підготовки заступників директорів з навчально-виховної роботи шляхом поглиблення, розширення й оновлення професійних знань, умінь, навичок і компетенцій з самоосвітньої діяльності

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Ізотова Г.М., завідувач навчально-методичної лабораторії координації методичної діяльностіНапрями підвищення кваліфікації:
- розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Заступник директора
- Заступник керівника
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Підприємницька компетентність
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Самоосвіта як засіб розвитку педагогічного колективу й особистості
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
курсів підвищення кваліфікації заступників керівників закладів освіти
«Самоосвіта як засіб розвитку педагогічного колективу й особистості»
(очна/дистанційно форма навчання, 30 год.)
№ | ЗМІСТ РОБОТИ | Л | П | С | В | |||||
Модуль 1. «Інформаційно-мотиваційний» | ||||||||||
1.1. | Стратегічні напрями розвитку освітньої галузі України у ХХІ столітті України | 2 | 2 | |||||||
Усього: | 2 | 2 | ||||||||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | ||||||||||
2.1. | Розвиток мотивації навчальної діяльності педагогів і учнів | 4 | 4 | |||||||
2.2 | Інформальна освіта сучасного педагога. Управління безперервною освітою педагога | 2 | 2 | |||||||
2.5. | Актуальність “HARDSKILLS” та “SOFTSKILLS” в освітній траєкторії професійного вдосконалення педагога | 2 | 2 | 4 | ||||||
2.6 | Самоосвіта як безперервний процес саморозвитку та самовдосконалення професійної компетентності педагога | 2 | 2 | 4 | ||||||
2.7 | Soft Skills сучасного педагога | 2 | 2 | 4 | ||||||
2.8 | Методи розвитку критично - конструктивного мислення педагога Нової української школи | 2 | 2 | |||||||
2.9 | Тайм-менеджмент сучасного педагога
| 2 | 2 | |||||||
2.10. | Управління безперервною освітою педагога: форми, методи, прийоми | 2 | 2 | |||||||
2.11 | Міжнародне дослідження PISA як орієнтир формування освітньої компетентності школярів | 2 | 2 | |||||||
Усього: | 18 | 8 | 26 | |||||||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | ||||||||||
3.1. | Настановне заняття | 1 | 1 | |||||||
3.2 | Тестування. Зворотний зв'язок від слухачів | 1 | 1 | |||||||
Усього: | 2 | 2 | ||||||||
Разом: | 20 | 10 | 30 |
Знає: основні документи щодо розвитку освіти; систему самомоніторингу, тайм менеджменту
Розуміє: основні вимоги до педагогічного працівника нової української школи та процеси реформування освіти.
Знає: змістовні параметри освітнього менеджменту, психолого-педагогічні аспекти взаємодії з колективом
Розуміє: стратегію і тактику управління колективом та особливості керування самоосвітою; мотиваційні процеси самоосвіти формальної та інформальної освіти
Вміє: використовувати хмарні сервіси Microsoft та Google у процесі організації роботи педагогами й учнями; моделювати
Організаційні питання проведення курсів підвищення кваліфікації.
Виявлення рівня засвоєння основних тем і практичних навичок щодо самоосвіти як засобу розвитку педагогічного колективу й особистості.