Підвищення кваліфікації вчителів суспільствознавчих дисциплін «Розвиток предметно-методичних компетентностей учителів суспільствознавчих дисциплін»
Метою програми підвищення кваліфікації є вдосконалення професійної компетентності вчителя суспільствознавчих дисциплін як умотивованого, фахового спеціаліста, готового до впровадження інноваційних концептуальних підходів і технологій в освітній процес.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Лагойський А.О., завідувач лабораторії суспільствознавчих дисциплінНапрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Розвиток предметно-методичних компетентностей учителів суспільствознавчих дисциплін
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
- A1.2. Здатність забезпечувати (за потреби) здобуття учнями освіти з урахуванням особливостей мовного середовища в закладі освіти (мова відповідного корінного народу або національної меншини України)
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2. Предметно-методична компетентність
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
курсів підвищення кваліфікації вчителів суспільствознавчих дисциплін
«Розвиток предметно-методичних компетентностей учителів суспільствознавчих дисциплін»
(очна форма навчання, 30 год.)
№ | ЗМІСТ РОБОТИ | Л | П | С | В |
Модуль 1. Стратегії модернізації шкільної історичної освіти в контексті ідей Концепції «Нова українська школа» | |||||
1.1. | Компетентнісний потенціал навчальних дисциплін освітніх галузей у закладах загальної середньої освіти | 2 | 2 | 4 | |
1.2. | Реалізація наскрізних змістових ліній у сучасній шкільній освіті | 2 | 2 | 4 | |
1.3. | Культура мовлення як невід’ємний складник професійної компетентності вчителя | 2 | 2 | 4 | |
Усього: | 6 | 6 | 12 | ||
Модуль 2. Сучасна методика викладання історії | |||||
2.1. | Методичні особливості формування основних понять історії України та всесвітньої історії
| 2 | 2 | 4 | |
2.2. | Реалізація поняття інфомедійної грамотності під час реконструкції уроку з історії України | 2 | 2 | 4 | |
2.3. | Онлайн-сервіси в роботі вчителя історії | 4 | 4 | ||
Усього: | 4 | 4 | 4 | 12 | |
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | |||||
33.1. | Самоменеджмент у професійний діяльності сучасного освітянина | 2 | 2 | 4 | |
33.2. | Настановне заняття | 1 | 1 | ||
33.3. | Залік (тестування) | 1 | 1 | ||
Усього: | 2 | 4 | 6 | ||
Разом: | 10 | 14 | 6 | 30 |
Знати: тенденції розвитку історичної освіти; сутність освітніх реформ та підходів до навчання Нової української школи; мету, завдання, змістові лінії предмета історія; прийоми оцінювання навчальних досягнень учнів на основі компетентнісного підходу;
навчально-методичне забезпечення викладання предмета.
Розуміти: компетентнісний потенціал шкільних курсів історії; шляхи реалізації наскрізних змістових ліній в освітньому процесі; особливості сучасного професійного мовлення
Знати: методичні особливості використання сучасних педагогічних технологій;
методичні особливості формування основних понять історії України та всесвітньої історії
Розуміти: сутність сучасних освітніх технологій та підходів до навчання;
Вміти: використовувати сучасні освітні технології у процесі організації групової та проєктної роботи учнів; моделювати сучасний урок з історії, використовувати актуальні веб-ресурси
Виявлення рівня засвоєння відомостей і практичних навичок та рефлексія власної самоорганізації