STEAM підхід в інклюзивному просторі
Ознайомити з прикладами і видами реалізації STEAM-проєктів в сучасному навчальному закладі, використовуючи досвід міжнародних експертів. Поглибити знання у використанні інструментів ефективної взаємодії в інклюзивному просторі. Ознайомити з основними етапами проектної STEAM діяльності, сприяти формуванню і розвитку інформаційно-цифрової та проєктної компетентності учительства. Продемонструвати переваги проєктної STEAM діяльності в соціалізації і адаптації дітей з ООП

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
EdCamp-академіяРозробники / розробниці програми:
Олена Ковальова, керівниця, тренерка «STEAM- Club#Together», дефектологиня вищої категорії ОЗЗСО імені Василя Стуса, експертка «STEM-майстерні»Напрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Асистент вчителя
- Викладач
- Вчитель
- Керівник гуртка
- Керівник студії
- Керівник інших форм гурткової роботи
- Консультант
- Методист
Перелік загальних компетентностей:
- Вільне володіння державною мовою
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Компетентності у галузі природничих наук
- Компетентності у галузі техніки і технологій
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Лідерська компетентність
- Математична компетентність
- Мовленнєва та комунікаційна компетентність
- Організаційна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Соціально-емоційна компетентність
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Біологія і екологія
- Географія
- Інформатика
- Математика
- Мистецтво
- Позашкільна освіта
- Природничі науки
- Природознавство
- Технології
- Трудове навчання
- Українська мова
- Фізика і астрономія
- Хімія
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- A1.2. Здатність забезпечувати (за потреби) здобуття учнями освіти з урахуванням особливостей мовного середовища в закладі освіти (мова відповідного корінного народу або національної меншини України)
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
- Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
№ | Модулі | Години |
1 | Міждисциплінарний підхід у навчанні 1.1. Актуальність STEAM освіти у сучасному світі. 1.2. Варіанти і приклади інтегрованого навчання. | 2 |
2 | Інструменти формування STEAM мислення. 2.1. Організація освітнього середовища, в якому діти відчувають себе дослідниками. 2.2. Простір що спонукає до інтегрованого мислення. 2.4. Використання AR, VR в STEAM підході. 2.3. Досвід міжнародних STEAM експертів. | 5 |
3 | Мотивація до дослідницької діяльності в STEAM проєктах. 3.1. Мотивація педагогів до створення STEAM проєктів. 3.2. Засоби мотивації дітей до STEAM діяльності. | 4 |
4 | Основні етапи проектної STEAM діяльності. 4.1. Навчальна мета проєкту 4.2. Продукт проєктної діяльності. | 4 |
5 | Особливості проєктної діяльності в інклюзивному просторі. 5.1. Загальне поняття інклюзивного простору, особливості взаємодії. 5.2. Переваги проєктної діяльності в соціалізації і адаптації дітей з ООП. Розвиток комунікативних, соціальних навичок. 5.3. Важливість творчої самореалізації учнів, шляхи досягнення. 5.4. Основні правила організації проєктної STEAM | 5 |
6 | Консультації.
| 2 |
7 | Сертифікація. Заповнення підсумкової онлайн-форми.
| 2 |
- ознайомляться з прикладами і видами ефективної реалізації STEAM-проєктів у сучасному навчальному закладі;
- ознайомляться з досвідом міжнародних STEAM експертів;
- поглиблять знання у використанні інструментів ефективної взаємодії в інклюзивному просторі;
- ознайомляться з основними етапами проектної STEAM діяльності;
- отримають навички інформаційно-цифрової та проєктної компетентності;
- оволодіють навичками організації проєктної STEAM діяльності й успішної соціалізації дітей з ООП.
Кожна особа, яка планує взяти участь у цій програмі, має пройти реєстрацію, або заповнити форму за покликанням
Для отримання сертифікату про підвищення кваліфікації усі особи, які завершили програму, повинні пройти сертифікацію у вигляді заповнення підсумкової онлайн-форми.
Комунікація між учасниками програми здійснюється через Telegram-канал.