Основи гендерної культури вчительства
Формування професійних компетентностей вчительства для ефективного впровадження принципу рівних прав та можливостей різних статей в усі сфери життєдіяльності та для організації освітнього процесу на засадах рівності та егалітарності.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
EdCamp-академіяРозробники / розробниці програми:
Губіна Світлана, експертка, тренерка ГО «Центр гендерної культури»; Дрожжина Тетяна, експертка, тренерка ГО «Центр гендерної культури», к. пед. н., заступниця голови комісії з антидискримінаціійної експертизи підручників МОН України; Ісаєва Тетяна, експертка, тренерка ГО «Центр гендерної культури».Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- практикуми (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Асистент вчителя
- Вчитель
- Директор
- Заступник директора
- Педагог-організатор
- Практичний психолог
- Соціальний педагог
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Культурна компетентність
- Організаційна компетентність
- Розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
- Соціально-емоційна компетентність
Перелік професійних компетентностей:
- Громадянська освіта
Модуль 1. Гендерна культура як основа гармонізації взаємин між різними статями y суспільстві (2,5 год.)
- Розуміння історичних, культурних та соціальних аспектів існування гендерної нерівності.
- Знайомство із міжнародним та українським законодавством щодо гендерної рівності.
- Визнання відмінностей як норми співіснування людей. Вживання недискримінаційної лексики.
Модуль 2. Гендерний підхід як інструмент конструктивної освітньої взаємодії (2,5 год.)
- Виміри «прихованого» навчального плану.
- Особливості гендерночутливого уроку.
- Виховна робота в контексті гендерного підходу.
- Освітній простір з точки зору гендерної чутливості.
Модуль 3. Досягнення руху за рівні права і можливості жінок в освітній галузі (2,5 год.)
- Гендерні трансформації системи освіти.
- Музей жіночої та гендерної історії як інноваційний освітній простір.
Модуль 4. Підсумкове тестування (0,5 год.)
Учасниці/-ки удосконалять знання та вміння щодо впровадження гендерного підходу у діяльність ЗЗСО на засадах недискримінаційності та інклюзивності в освіті; поглиблять обізнаність з питань законодавства у сфері забезпечення гендерної рівності; оволодіють методичним інструментарієм для проведення гендерночутливих уроків і позакласних заходів, створення гендерночутливого освітнього простору.
Частина коштів, залучених за рахунок сплати за навчання буде використана для підтримки волонтерського руху.
Графік проведення занять за програмою
Зміст програми | К-ть годин | |
11.06 | Модуль 1. Гендерна культура як основа гармонізації взаємин між різними статями y суспільстві
| 2,5 |
13.06 | Модуль 2. Гендерний підхід як інструмент конструктивної освітньої взаємодії
| 2,5 |
15.06 | Модуль 3. Досягнення руху за рівні права і можливості жінок в освітній галузі
| 2,5 |
15.06 | Модуль 4. Підсумкове тестування (0,5 год.) | 0,5 |