Організація роботи вчителя по зниженню емоційної напруги школярів в умовах воєнного часу: рекомендації, вправи, техніки
Підвищити рівень обізнаності українських освітян щодо використання в рамках дистанційних уроків методичного інструментарію для зниження емоційної напруги і ситуативної тривоги учнівства; надати вчительству рекомендації з організації ефективної психологічної підтримки дітей в умовах воєнного часу.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
EdCamp-академіяРозробники / розробниці програми:
Дрібас Світлана Анатоліївна, кандидатка психологічних наук, старша викладачка кафедри загальної та вікової психології Криворізького державного педагогічного університету, дійсна членкиня Національної психологічної асоціації, сертифікована тренерка, авторка курсів підвищення кваліфікації в сфері освіти, експертка Центру прогресивної освіти «Генезум»Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- емоційно-етична компетентність
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вчитель
- Директор
- Заступник директора
- Керівник гуртка
- Методист
- Педагог-організатор
- Практичний психолог
- Психолог
- Соціальний педагог
Перелік загальних компетентностей:
- Емоційно-етична компетентність
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
- Рефлексивна компетентність
- Соціально-емоційна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: психологія
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
- В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
- Учасницьке коло забезпечується усіма електронними версіями дидактичних та презентаційних матеріалів, що будуть розглядатися під час занять (презентації, чек-листи, відео тощо).
- Кожна особа, що навчається за програмою, має можливість отримати індивідуальну консультаційну сесію з авторкою та ведучою курсу. Цією можливістю можна скористатися упродовж навчання за програмою підвищення кваліфікації.ж навчання за програмою підвищення кваліфікації.
Модуль 1.
Особливості застосування тактильних та дихальних практик для зниження психо-емоційного напруження під час проведення дистанційних уроків
Тема 1.1. Техніки на заземлення: рекомендації для застосування в рамках дистанційних уроків
Тема 1.2. Тактильні і дихальні практики
Тема 1.3. Методична скарбничка вправ по роботі з тілом і диханням
Модуль 2.
Робота з мисленнєвими практиками у сфері зниження рівня тривожності та емоційних переживань учнів в умовах воєнного часу
Тема 2.1. Розумові практики
Тема 2.2. Методична скарбничка вправ по роботі з мисленням
Модуль 3.
Особливості роботи з практиками релаксації та взаємодії з аудіо-візуальною системою сприймання
Тема 3.2. Релаксаційні практики
Тема 3.4. Методична скарбничка вправ по роботі з візуальною і аудіальною системою сприймання
Узагальнення результатів роботи курсу. Сертифікація.
Учасниці/-ки ознайомляться з різними аспектами використання технік зниження емоційної напруги школярів в умовах воєнного часу; зрозуміють як побудувати свою освітню діяльність в дистанційному форматі так, щоб не нашкодити, а надати психологічну підтримку дитині в процесі навчання; оволодіють методичним інструментарієм для роботи з техніками психоемоційного заземлення; визначать орієнтири для ефективної побудови освітнього діалогу в рамках розвитку психологічної компетентності.
Навчання буде проходити три дні за розкладом:
Дата | Тема | К-ть годин | Час | Вид діяльності |
Модуль 1. Особливості застосування тактильних та дихальних практик для зниження психоемоційного напруження під час проведення дистанційних уроків | ||||
Тема 1.1. Техніки на заземлення: рекомендації для застосування в рамках дистанційних уроків | 1 | 10.00– 11.00 | Інтерактивна лекція | |
Тема 1.2. Тактильні і дихальні практики | 2 | 11.00– 13.00 | Практичне заняття | |
Модуль 2. Робота з мисленнєвими практиками у сфері зниження рівня тривожності та емоційних переживань учнів в умовах воєнного часу | ||||
Тема 2.1. Розумові практики | 1
2 | 10.00– 11.00
11.00– 13.00 | Інтерактивна лекція
Практичне заняття | |
Модуль 3. Особливості роботи з практиками релаксації та взаємодії з аудіо-візуальною системою сприймання | ||||
Тема 3.1. Релаксаційні практики | 1
2 | 10.00– 11.00
11.00– 13.00 | Інтерактивна лекція
Практичне заняття | |
Узагальнення результатів роботи курсу. Сертифікація. | 1 | 13.00– 14.00 | Консультаційна сесія з учасниками курсу. Сертифікація |