Copy: Психолого-педагогічна підтримка учнівства з особливими освітніми потребами у воєнний та післявоєнний час.
Програма розрахована на педагогічних працівників/-ць загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти. Метою є розвинення у слухачок і слухачів програми здатності до застосування знань щодо виховання і навчання осіб з ООП, формування власних корекційно-педагогічних переконань та дотримання їх у професійній діяльності.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
EdCamp-академіяРозробники / розробниці програми:
Івашура Наталія, викладачка Кафедри Корекційної освіти та спеціальної психології Харківської гуманітарно-педагогічної академії, засновниця БФ “Квіти Життя” та ГО “Особлива майстерня - Мистецтво для аутизму” (м.Харків) Бєліцька Поліна - логопед дитячого реабілітаційного центру “Нове дихання” (м. Харків); фахівчиня інклюзивно-ресурсного центру м. Харків.Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
- формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- цифрова компетентність
- Інше: Lorem Ipsum - это текст-"рыба", часто используемый в печати и вэб-дизайне. Lorem Ipsum является стандартной "рыбой" для текстов на латинице с начала XVI века. В то время некий безымянный печатник
Форма підвищення кваліфікації:
- Інше: Lorem Ipsum - это текст-"рыба", часто используемый в печати и вэб-дизайне. Lorem Ipsum является стандартной "рыбой" для текстов на латинице с начала XVI века. В то время некий безымянный печатник создал большую коллекцию размеров и форм шрифтов, используя
Види підвищення кваліфікації:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- практичний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- майстер-класи (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- практикуми (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- семінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- стажування
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- Інше: Lorem Ipsum - это текст-"рыба", часто используемый в печати и вэб-дизайне. Lorem Ipsum является стандартной "рыбой" для текстов на латинице с начала XVI века. В то время некий безымянный печатник создал большую коллекцию размеров и форм шрифтов, используя
Цільові авдиторії:
- Акомпаніатор
- Асистент вихователя
- Асистент вчителя
- Асистент вчителя-реабілітолога
- Викладач
- Вихователь
- Вихователь-методист
- Вчитель
- Керівник виробничої (навчальної) практики
- Керівник відділу (лабораторії, кабінету, частини) з основного напряму діяльності
- Керівник навчально-виробничої (навчальної) майстерні
- Логопед
- Майстер виробничого навчання
- Методист
- Педагог професійного навчання
- Психолог
- Соціальний педагог
- Старший черговий з режиму
- Інше: Lorem Ipsum - это текст-"рыба", часто используемый в печати и вэб-дизайне. Lorem Ipsum является стандартной "рыбой" для текстов на латинице с начала XVI века. В то время некий безымянный печатник создал большую коллекцию размеров и форм шрифтов, используя
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) мовою
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- Інше: Lorem Ipsum - это текст-"рыба", часто используемый в печати и вэб-дизайне. Lorem Ipsum является стандартной "рыбой" для текстов на латинице с начала XVI века. В то время некий безымянный печатник создал большую коллекцию размеров и форм шрифтов, используя
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Астрономія
- Біологія
- Біологія і екологія
- Болгарська мова
- Гагаузька мова
- Географія
- Громадянська освіта
- Дошкільна освіта
- Екологія
- Економіка
- Зарубіжна література
- Захист Вітчизни
- Іноземна мова (англійська)
- Іноземна мова (іспанська)
- Іноземна мова (німецька мова)
- Іноземна мова (французька)
- Історія України
- Історія (Всесвітня історія)
- Кримськотатарська мова
- Математика (Алгебра і початки аналізу)
- Математика (Геометрія)
- Мистецтво (образотворче)
- Мистецтво (музичне)
- Новогрецька мова
- Позашкільна освіта
- Початкова школа
- Професійна (професійно-технічна) освіта
- Словацька мова
- Українська література
- Українська мова
- Фізика
- Фізика і астрономія
- Фізична культура
- Хімія
- Інше: Lorem Ipsum - это текст-"рыба", часто используемый в печати и вэб-дизайне. Lorem Ipsum является стандартной "рыбой" для текстов на латинице с начала XVI века. В то время некий безымянный печатник создал большую коллекцию размеров и форм шрифтов, используя
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
За запитом можливе отримання індивідуальних консультацій від фахівчинь за темами зустрічей.
Сесія 1. Нормативна база, яку варто знати педагогічним працівникам/-цям для організації освітнього процесу в інклюзивному навчальному закладі.
1.1. Чинні нормативні документи, щодо організації інклюзивного навчання
1.2. Що варто знати освітянам для полегшення роботи
1.3. Рівні підтримки, що з цього треба знати педагогічним працівникам
Сесія 2.Технології для успішної організації інклюзивного навчання.
2.1. Види наочності для успішної організації інклюзивного навчання
2.2.Візуальний розклад, особливості використання
2.3. Використання альтернативної та допоміжної комунікації
2.4. Соціальні історії, як засіб допомоги дитини з ООП
Сесія 3. Професійне співробітництво в інклюзивному навчальному закладі.
3.1. Вплив професійного співробітництва на якість організації навчання учнів з ООП, у тому числі при організації дистанційного навчання.
3.2. Організація співробітництва різнопрофільних фахівців у закладі з інклюзивною формою навчання.
3.3. Прийоми розвитку професійного співробітництва в Команді психолого-педагогічного супроводу
Сесія 4. Робота з батьками в інклюзивному закладі освіти.
4.1. Роль батьків у здобутті освіти дитини з особливими потребами.
4.2. Правил комунікації з батьками дітей з особливими освітніми потребами.
4.3. Форми роботи з батьками в умовах інклюзивної освіти, зокрема під час дистанційного режиму навчання.
Сесія 5. Особливості супроводу та навчання підлітків з ООП.
5.1. Організація підтримки переходу дитини з ООП до середньої школи
5.2. Необхідні складові індивідуальної програми розвитку учня з ООП
5.3. Особливості психолого-педагогічного супроводу підлітка з особливими освітніми потребами
Обсяг в астрономічних годинах: 6.
Обсяг у кредитах ЄКТС: 0,2.
Під час проходження програми слухачі та слухачки навчаться :
- дізнаються про особливості організації освітнього процесу в інклюзивного закладі;
- навчаться підбирати, систематизувати діагностичний, корекційно-педагогічний матеріал з урахуванням вікових, індивідуальних особливостей дітей з особливими освітніми потребами;
- розширять можливості професійно-педагогічної комунікації з застосуванням основних принципів, правил, прийомів і форм.
- Перейти за покликанням тут можете переглянуть
Сертифікація – основна умова сертифікації:
– присутність онлайн на 75% занять;
– успішне складання підсумкового тесту – понад 75% правильних відповідей.
Хвилі | Дні | Час |
04.07.2022 до 16.07.2022 (1 хвиля) | понеділок, середа, п'ятниця | Вечірні заняття – 18.00 до 19.00 |
18.07.2022 до 30.07.2022 (2 хвиля) | понеділок, середа, п'ятниця | Вечірні заняття – 18.00 до 19.00 |
01.08.2022 до 13.08.2022 (3 хвиля) | понеділок, середа, п'ятниця | Вечірні заняття – 18.00 до 19.00 |
15.08.2022 до 28.08.2022 (4 хвиля) | понеділок, середа, п'ятниця | Вечірні заняття – 18.00 до 19.00 |
Дата | Тема і зміст | Вебінар | Сесія запитань-відповідей | Кількість годин |
04.07.2022 (1 хвиля), 18.07.2022 (2 хвиля), 01.08.2022 (3 хвиля), 15.08.2022 (4 хвиля). | Сесія 1. Нормативна база, яку варто знати педагогічним працівникам/-цям для організації освітнього процесу в інклюзивному навчальному закладі. 1.1. Чинні нормативні документи, щодо організації інклюзивного навчання 1.2. Що варто знати освітянам для полегшення роботи 1.3. Рівні підтримки, що з цього треба знати педагогічним працівникам | 40 хв. | 20 хв. | 60 хв. |
06.07.2022 (1 хвиля), 20.07.2022 (2 хвиля), 03.08.2022 (3 хвиля), 17.08.2022 (4хвиля). | Сесія 2. Технології для успішної організації інклюзивного навчання. 2.1. Види наочності для успішної організації інклюзивного навчання 2.2. Візуальний розклад, особливості використання 2.3. Використання альтернативної та допоміжної комунікації 2.4. Соціальні історії, як засіб допомоги дитини з ООП | 40 хв. | 20 хв. | 60 хв. |
08.07.2022 (1 хвиля), 22.07.2022 (2 хвиля), 05.08.2022 (3 хвиля), 19.08.2022 (4 хвиля). | Сесія 3. Професійне співробітництво в інклюзивному навчальному закладі. 3.1. Вплив професійного співробітництва на якість організації навчання учнів з ООП, у тому числі при організації дистанційного навчання. 3.2. Організація співробітництва різнопрофільних фахівців у закладі з інклюзивною формою навчання. 3.3. Прийоми розвитку професійного співробітництва в Команді психолого-педагогічного супроводу | 40 хв. | 20 хв. | 60 хв. |
11.07.2022 (1 хвиля), 25.07.2022 (2 хвиля), 08.08.2022 (3 хвиля), 22.08.2022 (4 хвиля). | Сесія 4. Робота з батьками в інклюзивному закладі освіти. 4.1.Роль батьків у здобутті освіти дитини з особливими потребами. 4.2.Правил комунікації з батьками дітей з особливими освітніми потребами. 4.3.Форми роботи з батьками в умовах інклюзивної освіти, зокрема під час дистанційного режиму навчання. | 40 хв. | 20 хв. | 60 хв. |
13.07.2022 (1 хвиля), 27.07.2022 (2 хвиля), 10.08.2022 (3 хвиля), 24.08.2022 (4 хвиля). | Сесія 5.Особливості супроводу та навчання підлітків з ООП. 5.1.Організація підтримки переходу дитини з ООП до середньої школи 5.2.Необхідні складові індивідуальної програми розвитку учня з ООП 5.3.Особливості психолого-педагогічного супроводу підлітка з особливими освітніми потребами | 40 хв. | 20 хв. | 60 хв. |
15.07.2022 (1 хвиля), 29.07.2022 (2 хвиля), 12.08.2022 (3 хвиля), 26.08.2022 (4 хвиля). | Сертифікація | 60 хв. |