Інтелектуальні карти в інтегрованому навчанні та професійному розвитку
Підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності вчителів початкових класів, заступників директорів та директорів закладів освіти різних типів і форм власності щодо реалізації завдань Державного стандарту початкової освіти у контексті реалізації освітніх галузей на засадах інтегрованого навчання та оптимізації управлінської, педагогічної та самоосвітньої діяльності.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
ТОВ «МЦФЕР-Україна»Розробники / розробниці програми:
Інна Кіндрат, кандидат педагогічних наук, головний редактор Вищої школи освітнього менеджменту, автор низки статей та співавтор навчально-методичних посібників з питань інтегрованого навчання та використання інтелектуальних карт в освітній та самоосвітній діяльності.Напрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (дистанційна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вчитель
- Заступник директора
- Практичний психолог
Перелік загальних компетентностей:
- Інноваційна компетентність
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Навчання впродовж життя
- Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
- Рефлексивна компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Володіння інноваційними методиками та технологіями, активне їх використання й поширення у професійній діяльності
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
Тема 1. Технологія Mind Mapping | |
1.1 Інтелектуальні карти: суть методу та його джерела (3 год) | |
Теоретичне заняття (1 год) | Як працює наше мислення і як з цим пов’язана технологія Mind Mapping |
Теоретичне заняття (1 год) | Джерела методу інтелектуальних карт та сучасні дослідження |
Практичне заняття (1 год) | Створення інтелектуальної карти: міні-тренінг |
1.2. Особливості складання інтелектуальних карт (3 год) | |
Теоретичне заняття (0,5 год) | Концепція радіантного мислення |
Теоретичне заняття (1 год) | Символізація інформації в інтелектуальних картах |
Теоретичне заняття (0,5 год), практичне заняття (0,5 год) | Систематизація змісту в інтелектуальних картах |
Практичне заняття (0,5 год) | Правила складання інтелектуальних карт |
ТЕСТ | |
Тема 2. Інтелектуальна карта як засіб відображення інтегрованого змісту освіти | |
2.1. Місце інтелектуальних карт в інтегрованому навчанні (3 год) | |
Теоретичне заняття з елементами практикуму (1 год) | Інтеграція та інтегроване навчання: сутність понять. |
Теоретичне заняття (1 год), практичне заняття (0,5 год) | Інтегрований зміст навчання — в інтелектуальних картах |
Практичне заняття (0,5 год) | Створення інтелектуальної карти: міні-тренінг |
2.2. Тематичне планування в інтелектуальних картах (3 год) | |
Практичне заняття (1 год) | Застосування інтелектуальних карт у процесі вивчення інтегрованого курсу «Я досліджую світ» |
Навчально-практичний тренінг (2 год) | Інтелектуальна карта як інструмент планування інтегрованих уроків та тематичних днів, тижнів, блоків |
ТЕСТ | |
Тема 3. Інтелектуальні карти в освітньому процесі | |
3.1. Організація навчально-пізнавальної діяльності учнів на основі складання інтелектуальних карт (8 год) | |
Теоретичне заняття (1 год) | Характеристики та способи візуального мислення |
Теоретичне заняття (1 год), практичне заняття (1 год) | Інтелектуальна карта як конспект |
Теоретичне заняття (1 год), практичне заняття (2 год) | Інтелектуальна карта як комбінований метод навчання. Методика роботи з інтелектуальною картою |
Теоретичне заняття (1 год), практичне заняття (1 год) | Інтелектуальна карта як творчий продукт спільної діяльності учнів.Використання інтелектуальних карт у навчальній та творчій діяльності учнів |
3.2. Інтелектуальні карти у роботі з літературними творами (4 год) | |
Теоретичне заняття (1 год), практичне заняття (1 год) | Текстоцентричний підхід у роботі з літературними творами на основі застосування інтелектуальних карт |
Теоретичне заняття (1 год), практичне заняття (1 год) | Літературні проєкти |
ТЕСТ | |
Тема 4. Інтелектуальні карти в управлінні та організації самоосвіти | |
4.1. Інтелектуальні карти в управлінській діяльності керівника закладу освіти (3 год) | |
Теоретичне заняття (1 год) | Застосування інтелектуальних карт у командній роботі |
Практичне заняття (1 год) | Інтелектуальна карта в аналізуванні ситуацій, прийнятті рішень, плануванні |
Теоретичне заняття (0,5 год), практичне заняття (0,5 год) | Програми та онлайн-сервіси для створення інтелектуальних карт |
4.2. Інтелектуальні карти в самоосвітній діяльності (3 год) | |
Теоретичне заняття (0,5 год) | Самоосвіта у професійному розвитку педагога |
Теоретичне заняття (1 год), практичне заняття (0,5 год) | Інтелектуальна карта в конспектуванні та обробленні інформації |
Практичне заняття (1 год) | Інтелектуальна карта в пошуку рішень, проєктуванні діяльності, рефлексії |
ТЕСТ | |
Підсумковий тест |
Очікувані результати навчання охоплюють:
Знання і розуміння | способів реалізації інтеграційного підходу в навчанні молодших школярів; особливостей людського мислення, зокрема концепції радіантного мислення; правил та особливостей побудови інтелектуальних карт; способів використання інтелектуальних карт у різних формах тематично-інтегрованого навчання молодших школярів; можливостей, способів та переваг використання технології складання інтелектуальних карт у професійній та самоосвітній діяльності вчителя, заступника директора та директора; особливостей застосування інтелектуальних карт в управлінській діяльності керівника Нової української школи |
Розвинені вміння | реалізувати сучасні програми навчання молодших школярів на основі принципу інтеграції з використанням технології складання інтелектуальних карт; використовувати інтелектуальні карти як інструмент планування інтегрованих уроків, тематичних днів, тематичних блоків; як засіб опрацювання та відображення навчального змісту; як спосіб організації мисленнєвої діяльності учнів; застосовувати метод інтелектуальних карт у різних аспектах освітньої діяльності (проектна діяльність учнів, проектування власної програми професійно-особистісного зростання, робота з інформацією, підготовка виступів, презентацій); використовувати інтелектуальні карти в управлінській діяльності як засіб ефективного менеджменту та самоменеджменту |
Диспозиції (цінності, ставлення) | дитиноцентризм, цінність особистості; формування в учнів цілісної картини світу, усвідомленості взаємозв’язків усього з усім; готовність до змін, гнучкість, креативність; просування демократичних цінностей (повага до багатоманітності, право вибору, формування спільноти, полікультурність); рефлексія власної педагогічної практики, прагнення до постійного професійного саморозвитку |
У курсі — більше 20 відеоуроків, зокрема й практичних занять та міні-тренінгів. 95% наочного наповнення курсу — практичні матеріали з досвіду роботи автора.
Групи набираємо з першого числа кожного місяця. Бронюйте місце та дізнавайтеся про наявність акцій за телефоном: 0 800 21 2 0 12 (дзвінки безплатні).
Перейти за покликанням до першої навчальної теми програми.